PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Mimo słabszych wyników, Solar utrzyma tempo rozwoju sieci

  • Autor: PAP
  • 11 paź 2012 21:08

Mimo słabszych wyników, Solar utrzyma tempo rozwoju sieci

Solar Company, mimo słabej sprzedaży we wrześniu i odwołania tegorocznej prognozy wyników, planuje otworzyć sklepy własne zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, zgodnie z harmonogramem otwarć centrów handlowych. To samo dotyczy otwarć za granicą - poinformował PAP Stanisław Bogacki, prezes spółki.

REKLAMA

Bogacki poinformował, że grupa zamierza rozwijać sprzedaż za granicą, w szczególności kłaść będzie nacisk na rynek niemiecki. Nie wyklucza, że otworzy własny, pokazowy sklep w Niemczech.

Pod koniec sierpnia Solar informował, że chce do połowy 2013 r. otworzyć 3 sklepy własne w Polsce oraz 4 sklepy partnerskie i 14 franczyzowych za granicą.

Grupa miała wypracować w 2012 roku według prognoz 201 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, 76,6 mln zł EBITDA i 57,8 mln zł zysku netto. Po pierwszym półroczu 2012 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wynosiły 72,2 mln zł, EBITDA 18,4 mln zł, a zysk netto prawie 13 mln zł.

We wrześniu skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 14,1 mln zł, co oznacza spadek rok do roku o 41 proc. Sprzedaż w salonach własnych, stanowiących priorytetowy i najbardziej marżowy kanał sprzedaży, spadła we wrześniu o 49 proc. rok do roku.

- Słaba sprzedaż we wrześniu to efekt przede wszystkim sytuacji makroekonomicznej. Wydaje się, że kolekcja jesienno-zimowa oceniana jest dobrze, głosy klientek są pozytywne. Nie widać dużego spadku wizyt w sklepach, a raczej mniejszą skłonność do zakupów. Zauważamy pewien spadek liczby paragonów, ale znacznie mocniej spadła średnia wartość paragonów. W zeszłym roku o tej porze klientki kupowały 2-3 rzeczy, teraz kupują jedną, dwie. Przy spadku sprzedaży w sklepach własnych, mamy też lekki wzrost sprzedaży w outletach. Bardzo dobrze działa nasz sklep internetowy, osiąga coraz wyższe przychody - powiedział Bogacki.

- Analizując sytuację zdecydowanie chcemy podkreślić, że wyniki sprzedaży zanotowane we wrześniu mają wyraźny związek z pogorszeniem sytuacji ekonomiczno-gospodarczej i ma to przełożenie na zachowania naszych konsumentów. Stąd nasze przekonanie, że nie chodzi o słabą kolekcję. Jesteśmy uważani na rynku za relatywnie drogą markę, stąd może ta mniejsza skłonność do zakupów i przenoszenie się na niższe poziomy cenowe - dodał prezes.

Prezes poinformował, że we wrześniu spadła procentowa marża brutto na sprzedaży. Niższa marża może się prawdopodobnie utrzymać również w czwartym kwartale.

- Sytuacja makro jest słaba, trudno przewidzieć jak będzie wyglądać. Nastroje mogą się jeszcze pogorszyć. Będziemy działać zgodnie z rytmem rynku. Jeśli na rynku pojawią się wcześniejsze wyprzedaże, to też będziemy to robić - powiedział Bogacki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.