PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Minister Finansów: podatek od marketów nie uderzy w drobną przedsiębiorczość

  • Autor: PAP
  • 27 sty 2016 17:58

Minister Finansów: podatek od marketów nie uderzy w drobną przedsiębiorczość Paweł Szałamacha

Twierdzenia, że podatek od marketów uderzy w drobną przedsiębiorczość, opierają się na ignorancji - przekonywał na środowej konferencji prasowej minister finansów Paweł Szałamacha. Spodziewa się on, że podatek może wejść w życie w drugiej połowie marca.

REKLAMA

Minister finansów powtórzył, że w 2016 r. ma on przynieść budżetowi 2 mld zł. "To bezpieczny szacunek" - wskazał.

Szałamacha podkreślał, że podstawowa stawka 0,7 proc. jest "bardzo umiarkowana", a kwota wolna dosyć wysoka - 1,5 mln zł miesięcznie. Jest to więc wyższy próg, niż pojawiał się w negocjacjach z przedstawicielami przedsiębiorców - tam było 12 mln zł obrotu rocznie, a w myśl projektu MF rocznie wychodzi 18 mln zł.

Wyższą stawkę - 1,3 proc., będą płacić tylko ci przedsiębiorcy, którzy przekraczają 300 mln zł miesięcznego obrotu, a to dotyczy tylko dużych firm.

"Podatek jest tak skonstruowany, by jego powszechność pozwalała na umiarkowaną stawkę podatkową" - mówił Szałamacha. "Taki był nasz podstawowy cel" - dodał.

Zgodnie z przedstawionym przez MF projektem markety będą płacić trzy stawki podatku od obrotów. Stawka podstawowa będzie wynosić 0,7 proc., a pozostałe - 1,3 proc. i 1,9 proc. Podatek będzie też zawierać kwotę wolną, wynoszącą 1,5 mln zł miesięcznego obrotu.

Stawka 0,7 proc. ma obciążać przychód nieprzekraczający w danym miesiącu kwoty 300 mln złotych. Stawka 1,3 proc. ma być płacona od nadwyżki przychodu ponad 300 mln złotych w tym miesiącu.

Stawka 1,9 proc. ma obowiązywać od przychodów ze sprzedaży detalicznej prowadzonej w soboty, niedziele i inne dni ustawowo wolne od pracy (to ostatnie kryterium odnosić się będzie do tych sprzedawców detalicznych, którzy na mocy przepisów będą prowadzili sprzedaż w takie dni). Szałamacha podkreślał, że sama branża handlowa zwraca uwagę na popularność zakupów weekendowych, więc taka stawka, jego zdaniem, nie powinna być dolegliwa na handlowców.

Minister wspomniał o zwolnieniach - podatkiem nie będzie objęta sprzedaż m.in. leków refundowanych, gazu, wody, ciepła oraz energii elektrycznej. Będzie jednak nim objęta, jak przyznał szef MF, np. sprzedaż paliw.

Projekt, jak zaznaczył Szałamacha, został skierowany do Rządowego Centrum Legislacji, które go przygotuje pod względem prawnym, a po przyjęciu przez Radę Ministrów trafi do Sejmu. Minister wspomniał, że początkowo planowano, by podatek obowiązywał od 1 marca, ale dziś bardziej prawdopodobne jest, że zacznie obowiązywać w drugiej połowie marca, z uwagi na konieczność przeprowadzenia prac w Sejmie i Senacie.

Rzecznik rządu Rafał Bochenek dodał, że konferencja odbyła się głównie po to, by "wyjaśnić niektóre nieścisłości, które pojawiły się w przekazie publicznym" w związku z projektem ustawy o podatku od handlu.

"Nic w tej kwestii się nie zmieniło, nadal wspieramy polski biznes, małe rodzinne firmy" - mówił Bochenek. "Podatek będzie progresywny dla największych przedsiębiorców" - podkreślał.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.