PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Mniejsza konkurencja na rynku RTV/AGD

  • Autor: gazeta.pl
  • 31 gru 2014 11:35

Na rynku RTV/AGD konkurencja bardzo się skurczyła - nieco ponad rok temu upadła sieć Mix Electronics mająca w szczytowym okresie ponad 200 sklepów, z kolei w maju tego roku sąd ogłosił upadłość sieci Avans, która posiadała ponad 250 sklepów. Dla porównania: RTV Euro AGD i Media Expert mają po ponad 200 sklepów, Media Markt - ok. 50, a Saturn - ok. 25 - czytamy w gazeta.pl

REKLAMA

W sieci funkcjonuje ok. 80 sklepów RTV/AGD i zaledwie kilka z nich ma własne magazyny. Reszta pełni funkcję pośrednika między klientem a hurtownikiem - zamawia dla klienta konkretny towar po cenie hurtowej i sprzedaje ze skromną marżą. Marża idzie do takiego sklepu-pośrednika cała, bo nie musi płacić za magazynowanie czy lokal stacjonarny.

Sieci mają sposoby na to, by było trudno porównywać ceny produktów AGD/RTV. Jednym z nich jest kupowanie od dostawców produktów na wyłączność. - Zamawiam u dostawcy pralkę A o konkretnej specyfikacji niemal identycznej do pralki B funkcjonującej normalnie w sprzedaży. A od B różni się jednak kolorem jakiegoś paska czy przycisku, więc pralkę A można już inaczej nazwać. A wtedy nie da się porównać jej ceny w internecie, więc można sprzedać drożej. Co z tego, że różni się tylko kolorem przycisku? - tłumaczy były prezes sieci. Jeśli w sieci występuje model, którego nigdzie indziej nie można spotkać, prawdopodobnie to właśnie taki przypadek. I prawdopodobnie kupując go, przepłacimy.

Większość sklepów tak stara się kreować ceny, by w grudniu marżę podnieść - o 1-1,5 proc. i powrócić do cen z października. Dobrze jest także zwrócić uwagę na zachowanie doradcy i to, do czego najbardziej zachęca. Jego sugestie nie zawsze muszą być stuprocentowo szczere. Prawdziwy zarobek jest na tym, co klient dokupi do głównego produktu - chodzi o dodatki i usługi, np. kabel HDMI, uchwyt do mocowania sprzętu, czy dodatkowa gwarancja. Zanim je kupimy, należy się kilka razy zastanowić.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • wgf 2014-12-31 14:15:36
    w 2015 media expert łyknie wiekszosc konkurencji. po takiej reklamie jaka ostatnio leci malo kto nie bedzie znal tej marki

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA