PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Mocny pierwszy kwartał w LPP

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 17 maj 2018 15:57

Mocny pierwszy kwartał w LPP Wiceprezes LPP, Przemysław Lutkiewicz

Pierwszy kwartał roku LPP kończy z dobrymi wynikami sprzedażowymi. To między innymi zasługa inwestycji w rozwój e-commerce oraz poszerzanie liczby rynków. Przyniosły one efekt w postaci podwojenia przychodów z tego obszaru – w porównaniu do pierwszego kwartału 2017 roku przychody ze sprzedaży wzrosły o 139 proc.  Łączna sprzedaż LPP w pierwszym kwartale 2018 osiągnęła prawie 1,6 mld PLN, co oznacza wzrost o 16 proc. względem pierwszych trzech miesięcy roku ubiegłego.

REKLAMA

- Nie wiemy ciągle jak zakaz handlu w niedziele wpłynie na zachowania konsumentów. Po pierwszych dwóch miesiącach nie widzimy problemu. Sprzedaż LFL była w Polsce dodatnia w marcu i kwietniu, widzimy większe przyspieszenie e-commerce w Polsce - powiedział Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP. Dodał, że sprzedaż z niedzieli przeniosła się głównie na sobotę.

Grupie LPP udało się utrzymać marże na tym samym poziomie jak w analogicznym kwartale roku poprzedniego, pomimo niesprzyjającej wiosennym zakupom pogody w lutym i marcu. Podobnie jak rok temu marża brutto utrzymała się na poziomie 45 proc.

Rozwój sprzedaży internetowej i kolejne pułapy jej udziału w przychodach grupy, to dla nas bardzo dobra informacja. To znak, że nasze inwestycje w rozwój działów IT, czy logistyki dają konkretne, wymierne efekty. Zwracam szczególną uwagę na 16 proc. wzrost przychodów w porównaniu do analogicznego okresu w zeszłym roku – świadczy to o tym, że klienci są zadowoleni z naszych kolekcji i czekają na kolejne ciekawe propozycje na nowe sezony – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu i dyrektor finansowy LPP.

Tradycyjne najlepsze wyniki sprzedaży osiągnęła flagowa marka LPP – Reserved – ponad 700 mln przychodów. Najmłodsza marka – Sinsay – osiągnęła najwyższe wzrosty, aż 27 proc. r/r. To zasługa konsekwentnego rozwoju jej sieci sprzedaży, również za granicami Polski. Ponadto do grona krajów, w których prowadzona jest sprzedaż internetowa dołączyła niedawno Rosja, z którą polska firma wiąże duże oczekiwania.

O mocnych podstawach naszego wzrostu świadczą również wyniki sprzedaży bazujące na stałej liczbie sklepów (LFL), które za pierwszy kwartał 2018 roku zwiększyły się o 9 proc. To oznacza, że odnotowany wzrost przychodów to efekt nie tylko nowych otwarć, ale także aktywności wcześniej działających salonów – dodaje Przemysław Lutkiewicz.

LPP podtrzymuje ogłoszone jeszcze w 2017 roku plany ekspansji zagranicznej. W drugiej połowie roku LPP zaplanowała otwarcia pierwszych salonów w: Słowenii, Kazachstanie (sklepy własne) oraz Izraelu (franczyza). Również w drugiej połowie 2018 roku we Frankfurcie nad Menem, finansowej stolicy naszego zachodniego sąsiada, uruchomiony zostanie wcześniej zapowiedziany 20. salon flagowy Reserved w Niemczech.

17 maja 2018 roku LPP zaprezentowała również skonsolidowany raport z działalności niefinansowej  „Poznajmy się lepiej”. Stanowi on podsumowanie najistotniejszych informacji z zakresu zrównoważonego biznesu i odpowiedzialności społecznej gdańskiej spółki, które obok rozwoju polskiej branży odzieżowej stanowią od lat istotny obszar aktywności LPP. Wiele miejsca w raporcie poświęcono łańcuchowi dostaw od projektowania kolekcji po jej sprzedaż w salonach, a także kulturze pracy oraz aktywności społecznej firmy. LPP dba na każdym etapie (projektowanie, szycie, dystrybucja i sprzedaż) o najwyższą jakość. Na ten cel do końca 2017 roku przeznaczyła już 16 mln złotych, a w tym roku zaplanowała środki
w wysokości 5 mln zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • kata pula 2018-05-31 16:10:54
    W takim razie wszystko idzie w jak najlepszym kierunku. Sprzedaż rośnie, nowe rynki są zainteresowane polskim produktem, do tego firma staje się coraz bardziej odpowiedzialna społecznie. Trzeba przyznać, że to wszystko robi wrażenie, zarządzanie na światowym poziomie.
  • duszek 2018-05-24 19:02:22
    Inwestycje zaczynają przynosić oczekiwane rezultaty. Sprzedaż ecommerce pewnie dopiero nabiera tempa.
  • bielansky 2018-05-21 20:18:29
    Mocny początek oznacza mocną końcówkę :), czuję że będzie dobrze pod koniec roku.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.