PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Model 360º

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 cze 2016 10:06

Model 360º Rüdiger Dany, dyrektor operacyjny, Atrium European Real Estate Management

Dzisiejsze centrum handlowe to coś więcej, niż miejsce do prowadzenia biznesu. Klienci oczekują więcej. O tym, jak poradzić sobie z rosnącymi wymaganiami - rozmawiamy z dyrektorem operacyjnym Atrium EREM, Rüdigerem Danym.

REKLAMA

W Polsce buduje się coraz mniej centrów handlowych, za to te istniejące ogarnęła fala modernizacji i powiększania. To obraz rynku? Nie ma już miejsca na nowe projekty?

Akwizycja obiektów o już ugruntowanej pozycji i remodelowaniu ich w taki sposób, by odpowiadały wymogom współczesnego klienta oraz standardom wyznaczanym przez sieci handlowe, to już prawdziwy trend w Polsce. Taka strategia stała się podstawą funkcjonowania Atrium na polskim rynku.

Polska to drugi co do wielkości rynek centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej i trzeci pod względem aktywności deweloperskiej. Stabilna sytuacja gospodarcza w kraju i rosnące wskaźniki, m.in. potencjału nabywczego, poziomu płac oraz nastrojów konsumenckich, pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość tutejszego sektora centrów handlowych.

W Polsce wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową wynosi ok. 241 mkw. na tysiąc mieszkańców, co plasuje ją powyżej średniej europejskiej, ale wciąż poniżej krajów Europy Zachodniej. To pokazuje, że w branży wciąż drzemie duży potencjał dla nowych inwestycji.

Nowych inwestycji, ale niekoniecznie budowanych od podstaw.

Po boomie inwestycyjnym w mniejszych i średnich miastach, uwaga deweloperów z powrotem kieruje się na kluczowe aglomeracje.

Na szczególną uwagę zasługuje Warszawa. Stolica wciąż pozostaje jednym z najmniej nasyconych rynków w kraju. Rosnąca konkurencja wymaga od deweloperów – również i od nas – by przystosowywać obiekty do trendów wyznaczanych przez nowe pokolenia – millenialsów i „Z”. Dlatego koncentrujemy się na modernizacji i rozbudowie już istniejących obiektów - zdecydowaliśmy się na powiększenie Atrium Promenada, które jest kluczowym projektem w portfolio Atrium. Po kilkunastu latach funkcjonowania obiektu wprowadzamy zmiany, które spowodują, że stanie się on prestiżowym miejscem zakupów i rozrywki dla lokalnej społeczności oraz handlową wizytówką prawobrzeżnej Warszawy.

Współczesne centra handlowe muszą dopasować się do nowych wyzwań, jak z rozwój sprzedaży w internecie czy zmian w zachowaniach konsumenckich. Jak to się przekłada na wygląd i ofertę galerii?


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA