PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Model 360º

  • Autor: Propertynews.pl
  • 23 cze 2016 10:06

Model 360º Rüdiger Dany, dyrektor operacyjny, Atrium European Real Estate Management

Dzisiejsze centrum handlowe to coś więcej, niż miejsce do prowadzenia biznesu. Klienci oczekują więcej. O tym, jak poradzić sobie z rosnącymi wymaganiami - rozmawiamy z dyrektorem operacyjnym Atrium EREM, Rüdigerem Danym.

REKLAMA

W Polsce buduje się coraz mniej centrów handlowych, za to te istniejące ogarnęła fala modernizacji i powiększania. To obraz rynku? Nie ma już miejsca na nowe projekty?

Akwizycja obiektów o już ugruntowanej pozycji i remodelowaniu ich w taki sposób, by odpowiadały wymogom współczesnego klienta oraz standardom wyznaczanym przez sieci handlowe, to już prawdziwy trend w Polsce. Taka strategia stała się podstawą funkcjonowania Atrium na polskim rynku.

Polska to drugi co do wielkości rynek centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej i trzeci pod względem aktywności deweloperskiej. Stabilna sytuacja gospodarcza w kraju i rosnące wskaźniki, m.in. potencjału nabywczego, poziomu płac oraz nastrojów konsumenckich, pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość tutejszego sektora centrów handlowych.

W Polsce wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową wynosi ok. 241 mkw. na tysiąc mieszkańców, co plasuje ją powyżej średniej europejskiej, ale wciąż poniżej krajów Europy Zachodniej. To pokazuje, że w branży wciąż drzemie duży potencjał dla nowych inwestycji.

Nowych inwestycji, ale niekoniecznie budowanych od podstaw.

Po boomie inwestycyjnym w mniejszych i średnich miastach, uwaga deweloperów z powrotem kieruje się na kluczowe aglomeracje.

Na szczególną uwagę zasługuje Warszawa. Stolica wciąż pozostaje jednym z najmniej nasyconych rynków w kraju. Rosnąca konkurencja wymaga od deweloperów – również i od nas – by przystosowywać obiekty do trendów wyznaczanych przez nowe pokolenia – millenialsów i „Z”. Dlatego koncentrujemy się na modernizacji i rozbudowie już istniejących obiektów - zdecydowaliśmy się na powiększenie Atrium Promenada, które jest kluczowym projektem w portfolio Atrium. Po kilkunastu latach funkcjonowania obiektu wprowadzamy zmiany, które spowodują, że stanie się on prestiżowym miejscem zakupów i rozrywki dla lokalnej społeczności oraz handlową wizytówką prawobrzeżnej Warszawy.

Współczesne centra handlowe muszą dopasować się do nowych wyzwań, jak z rozwój sprzedaży w internecie czy zmian w zachowaniach konsumenckich. Jak to się przekłada na wygląd i ofertę galerii?

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA