PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Modernizacja - skuteczny sposób na nowe życie galerii handlowych

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 maj 2016 17:19

Modernizacja - skuteczny sposób na nowe życie galerii handlowych CH Arkadia

W obliczu wysokiego nasycenia rynku powierzchnią komercyjną, dominującym trendem w wielu polskich miastach stała się rozbudowa i remodeling istniejących obiektów.

REKLAMA

Ostatnie lata przyniosły wiele zmian na polskim rynku handlowym. Klienci zaczęli być bardziej wymagający, a wyprawę do centrum handlowego traktują już nie tylko w kategorii robienia zakupów, ale także jako sposób na spędzanie wolnego czasu. Dało to początek fali nowych inwestycji w sektorze retail, polegających głównie na przebudowie istniejących obiektów oraz rekomercjalizacji.

Chętnych na przestrzeń sklepową w najpopularniejszych centrach zakupowych nie brakuje, stąd inwestorzy nierzadko podejmują decyzję o ich rozbudowie. Wzmożona aktywność inwestycyjna w sektorze retailowym to również zasługa aktualnego stylu robienia zakupów oraz potrzeb konsumenckich. Obiekty starszej generacji, aby sprostać oczekiwaniom współczesnego klienta i nie pozostać w tyle za młodszą konkurencją, stawiają sobie za cel poprawę ogólnego wizerunku i utrzymanie obecnych najemców, stawiając na remodeling, któremu nierzadko towarzyszy dywersyfikacja oferty i wprowadzenie nowych funkcji.

Korzyści płynące dla deweloperów z takich projektów jak rozbudowa, przebudowa czy modernizacja istniejących obiektów są znaczące. Nie można jednak koncentrować się wyłącznie na nich – strony medalu zawsze są dwie. Trzeba wiedzieć, że droga do sukcesu przy tego typu działaniach to wyzwanie inwestycyjne i budowlane.

– Takie realizacje wymagają nierzadko całkowitego wyłączenia z funkcjonowania niektórych stref, zwłaszcza tych zlokalizowanych pomiędzy użytkowaną i nową przestrzenią. W efekcie część powierzchni handlowej przestaje na siebie zarabiać, a koszty utrzymania galerii rosną. Jednak nie trzeba się tym od razu zniechęcać. Przyszłe przychody mogą zbilansować poniesione straty. Co więcej, oddanie do użytku nowych części obiektu i poszerzony tenant mix centrum, z dużą dozą prawdopodobieństwa zaprocentują zwiększeniem wpływów do kasy centrum – mówi Eric Agnello, dyrektor generalny RD bud, która prowadziła już prace związane z rozbudową, przebudową bądź modernizacją na takich obiektach jak CH Riviera w Gdyni czy CH Arkadia, Galeria Wileńska i Galeria Mokotów w Warszawie.

Decydując się na projekty związane z modyfikacją istniejących centrów handlowych, trzeba pamiętać, że to skomplikowane procesy, które wymagają szczegółowego planowania i wielu przygotowań. Wiąże się z nimi szereg trudności, mogących rzutować na przyszły sukces inwestycji. Znaczna część z nich wynika z faktu, że prace prowadzone są z reguły na funkcjonującym obiekcie, co powoduje niedogodności zarówno dla klientów, jak i najemców.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.