PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Modyfikacja formatu i modelu działania to dla Biedronki wyzwanie organizacyjne

  • dlahandlu.pl
  • 27 gru 2013 09:24

Kilka tygodni temu firma Jeronimo Martins właściciel sieci Biedronka zapowiedziała, że planuje uruchomienie w Polsce mniejszego formatu sklepów dyskowych. Nowy koncept pozwoli Biedronce otwierać punkty handlowe „na każdym rogu", czyli jeszcze bliżej potencjalnego klienta. Warto przypomnieć, że operator już od kilkunastu miesięcy testuje koncept franczyzowej Biedronki, dzięki której mógłby istotnie obniżyć koszty rozwoju na terenach wiejskich.

REKLAMA

Zdaniem Anny Rosłoniec, eksperta A.T. Kearney modyfikacja zarówno formatu, jak i modelu działania może stanowić dla Biedronki wyzwanie organizacyjne.

- Mniejszymi formatami zainteresowała się nie tylko Biedronka, tym tropem idzie także m.in. Carrefour, a także sieci hurtowe. Trwa walka o segment mniejszych sklepów „bliżej klienta". Ponadto duży udział handlu tradycyjnego na naszym rynku oznacza, że jest miejsce na dalszy wzrost udziału tego segmentu w rynku. Często nowe sklepy powstają w miejscu niezależnych sklepów prywatnych lub z czasem je zastępują, ponieważ sklepy prywatne nie są w stanie efektywnie konkurować z sieciami - mówi Anna Rosłoniec.

Dobrym, a często jedynym rozwiązaniem dla niezależnych sklepikarzy jest przystępowanie do sieci franczyzowych, dzięki czemu mogą utrzymać swoją działalność. Model franczyzowy jest także korzystny dla sieci, ponieważ umożliwia szybką ekspansję przy ograniczeniu nakładów finansowych - dodaje Rosłoniec.

W tym kontekście przystąpienie Jeronimo Martins do walki o ten wycinek rynku wydaje się jak najbardziej słuszne, a model franczyzowy, jeśli będzie odpowiednio poprowadzony operacyjnie, może przyczynić się do szybkiego wzrostu Biedronki w segmencie mniejszych sklepów. Ryzyko jest takie, że modyfikacja zarówno formatu, jak i modelu działania może stanowić dla Biedronki wyzwanie organizacyjne - dodaje ekspert A.T. Kearney.

Przypomnijmy, Grupa JM nie przedstawiła szczegółowo planów rozwoju dla mniejszych formatów i sklepów franczyzowych, ale podkreśliła, że w Polsce, gdzie 47 proc. sprzedaży detalicznej realizowane jest przez handel tradycyjny, widzi duży potencjał wzrostu.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA