PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Monnari będzie dalej otwierać

  • Autor: Propertynews.pl
  • 11 kwi 2016 08:20

Monnari będzie dalej otwierać Monnari (materiały prasowe)

Blisko 130 salonów liczyła pod koniec marca br. sieć sklepów Monnari. Firma zamierza kontynuować dalszą ekspansję.

REKLAMA

W marcu 2016 r. grupa kapitałowa Monnari Trade odnotowała wzrost przychodów ze sprzedaży towarów do poziomu 17,3 mln zł, co stanowi wzrost o 6,13 proc., z osiągniętych 16,3 mln zł w marcu 2015 r. Firma zamierza kontynuować ekspansję sieci.

Narastająco w 2016 r. grupa wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów w wysokości 51,8 mln zł, co stanowi wzrost o 21,31 proc. w relacji do roku 2015, w którym przychody zamknęły się kwotą 42,7 mln zł.

Powierzchnia handlowa grupy kapitałowej na 31.03. b.r. wyniosła 27,0 tys. mkw. vs. 21,3 tys. mkw. na koniec I kwartału 2015 r., co stanowiło przyrost o 26,8 proc., Na koniec bieżącego okresu Grupa Monnari posiadała 147 salonów (w I kwartale bieżącego roku zostały zamknięte dwa salony), a na koniec marca 2015 r. pracowało - 129 salonów.

W opinii zarządu, niższa dynamika sprzedaży w marcu była spowodowana przed wszystkim mniejszą ilością dni handlowych w związku ze Świętami Wielkanocnymi. W ubiegłym roku ostatni weekend marca przyniósł 12 proc. przychodów za ten miesiąc.

Cały I kwartał b.r. w opinii zarządu był umiarkowanie pozytywny. Monnari utrzymała wysokie tempo sprzedaży w styczniu (31,91 proc.) i lutym (30,08 proc.), co przełożyło się na ponad 21 proc. wzrost przychodów w całym kwartale. Ważnym elementem powyższej oceny jest fakt, iż sprzedaż była realizowana przy marży brutto nieodbiegającej istotnie (w ujęciu procentowym) od I kwartału ubiegłego roku. W ocenie spółki utrzymuje się popyt na dobra konsumpcyjne, co potwierdzają wskaźniki statystyczne dla tego okresu.

W kolejnych okresach zarząd spółki planuje kontynuować realizowaną strategie rozwoju w oparciu o markę Monnari Trade, skierowaną do kobiet +30 ceniących sobie elegancję połączoną z modowym smakiem, której kolekcje są sprzedawane na terenie Polski w salonach zlokalizowanych w centrach handlowych. Poza tym, spółka będzie rozwijać sprzedaż poprzez nowoczesne internetowe formy dotarcia do klienta. Podobnie jak w roku ubiegłym, planowane jest zwiększenie powierzchni handlowej o co najmniej 3-4 tys. mkw., poprzez otwarcia nowych salonów oraz powiększanie powierzchni dotychczasowych punktów sprzedaży.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA