PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Monnari będzie przejmować i otwierać sklepy, ale bezpieczeństwo na pierwszym planie

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 sie 2015 14:25

Monnari będzie przejmować i otwierać sklepy, ale bezpieczeństwo na pierwszym planie Mirosław Misztal, prezes zarządu Monnari

Po tym jak nie doszło do skutku przejęcie spółki KAN, Monnari dalej poluje na rynkowe okazje. Na celowniku ma kilka podmiotów, z którymi prowadzi rozmowy, ale są one w początkowej fazie.

REKLAMA

- Cały czas poszukujemy dobrych i bezpiecznych transakcji przejęcia spółek z branży odzieżowej. Prowadzimy rozmowy z kilkoma sieciami, choć są one bardzo wstępne i jest za wcześnie na to, żeby teraz mówić o szczegółach – poinformował Mirosław Misztal, prezes zarządu Monnari.

Dodał, że w strategii firmy jest zawarty rozwój poprzez przejęcia.

Monnari od 2013 roku negocjowała przejęcie spółki odzieżowej KAN. W lutym 2015 roku łódzka firma podała informację o wstrzymaniu rozmów, a powodem był brak porozumienia co do warunków transakcji.

- Teraz hamujemy nasze apetyty w kwestii akwizycji. Nie chcemy rozgrzewać nastrojów, tak jak to było w przypadku spółki KAN – dodała Anna Augustyniak-Kala, członek rady nadzorczej Monnari. Monnari ma środki na akwizycje. Spółka zgromadziła ponad 132 mln zł kapitału własnego.

Obecnie firma prowadzi 134 salony o pow. 22,6 tys. mkw. Wszystkie, oprócz jednego w Warszawie, działają w centrach handlowych. Plan na 2015 rok zakłada zwiększenie powierzchni sprzedaży o ok. 3-4 tys. mkw. Jest on już zrealizowany w 40 proc. W I półroczu Monnari otworzyło 5 nowych salonów. Podobnie wyglądają założenia na rok 2016. Spółka chce dołożyć 3-4 tys. mkw. powierzchni handlowej.

- Mamy kilkanaście potencjalnych lokalizacji dla nowych salonów. Chcemy rozwijać się poprzez przejęcia innych lokalizacji w obrębie tego samego centrum lub powiększenie istniejących sklepów. Ilościowo nie będzie to znaczna różnica, ale powierzchniowo da to ok. 3-4 tys. mkw. dodatkowej powierzchni. Dziś chcemy, aby nasze salony liczyły przynajmniej 200-300 mkw. - wyjaśnia Misztal.

- Rynek jest bardzo żywy. Przykładowo marka Centro opuszcza swoje lokalizacje i w przypadku kilku z nich rozmawiamy na temat przejęcia. W Warszawie chcemy mieć 3 nowe sklepy, ale umowy nie są jeszcze podpisane – dodał.

W maju br. roku spółka kupiła nieruchomości o powierzchni 10 ha w Łodzi, przy ul. Piotrkowskiej za 10,7 mln zł. Monnari rozważna zagospodarowanie jej części pod budowę centrum logistycznego.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA