PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Monnari chce powiększyć sieć sprzedaży

  • Autor: PAP
  • 16 lut 2016 16:38

Monnari chce powiększyć sieć sprzedaży Mirosław Misztal, prezes zarządu spółki Monnari Trade

Monnari chce w tym roku bronić marży brutto na sprzedaży, pomimo wysokiego kursu dolara - poinformowali przedstawiciele spółki na wtorkowej konferencji. Sieć sprzedaży może się powiększyć o 3-4 tys. mkw.

REKLAMA

- Naszym celem na ten rok jest obrona marży brutto na sprzedaży. Planujemy poszukiwanie nowych dostawców usług i renegocjacje cen - powiedziała Anna Augustyniak-Kala, dyrektor ds. organizacyjno-prawnych Monnari.

W 2015 roku marża brutto na sprzedaży spadła do 54,8 proc. z 60,1 proc. rok wcześniej. W samym czwartym kwartale marża spadła do 56,1 proc. z 60,3 proc.

Przychody Monnari wzrosły w ubiegłym roku o 24,5 proc. rdr do 213,7 mln zł. EBITDA wzrosła o 5,7 proc. rdr do 34,8 mln zł. Zysk netto Monnari Trade w 2015 roku wyniósł 46,6 mln zł wobec 30,4 mln zł rok wcześniej.

Na wynik netto miały wpływ zdarzenia jednorazowe: rozpoznanie aktywa na podatek odroczony w wysokości ok. 21,5 mln zł, koszty finansowe transakcji wniesienia znaku w wysokości 1,5 mln zł oraz spłata zadłużenia przez wierzyciela spółki (2,7 mln zł). Znormalizowany, oczyszczony o zdarzenia jednorazowe, zysk netto za 2015 roku wyniósł 23,9 mln zł wobec 26,1 mln zł w 2014 roku.

Spółka ocenia wyniki pozytywnie, pomimo nieudanego dla grupy III kwartału i trudnego otoczenia rynkowego: dużej konkurencji, presji na obniżanie cen i znacznego wzrostu kosztów zakupów towarów z powodu wzrostu kursu dolara.

- 75-80 proc. naszych zakupów denominowanych jest w dolarze. Przyglądamy się, jaka jest dostępność produktów na polskim rynku. Mimo wzrostu dolara nie jest tak, że bardziej się opłaca produkować w Polsce, bo dostępność mocy jest tu ograniczona - powiedział Miłosz Kolbuszewski, dyrektor finansowy Monnari.

Prezes Mirosław Misztal poinformował, że tegoroczna kolekcja jesień-zima powinna być już bardziej dostosowana do wysokiego kursu dolara. - To powinno skutkować poprawą marży, nawet przy założeniu dolara na poziomie 4 zł - powiedział prezes.

W tym roku spółka chce zwiększyć powierzchnię sprzedaży o 3-4 tys. mkw. Planowane są nowe otwarcia i powiększenia sklepów.

Na koniec 2015 roku sieć Monnari liczyła 149 salonów o łącznej powierzchni 27,2 tys. m kw. (wzrost o ponad 28 proc. rdr). Otwarto 21 salonów o powierzchni 5,4 tys. m kw., powiększonych zostało 11 salonów łącznie o prawie 1 tys. m kw., jeden sklep został zamknięty, a w jednym przypadku zmniejszono powierzchnię sprzedaży. Od października działa też na podstawie umowy licencyjnej salon Monnari Bags&Shoes.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA