PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Monnari poprawia sprzedaż i planuje nowe otwarcia

  • Autor: propertynews.pl
  • 21 lut 2014 11:43

Monnari poprawia sprzedaż i planuje nowe otwarcia

W 2013 r. spółka Monnari odnotowała wzrost przychodów o 10,4 proc., osiągając 145,55 mln zł. W br. zapowiada rozwój sieci sklepów i otwarcie 10-15 salonów.

REKLAMA

W IV kwartale 2013 r. Monnari kontynuowała wzrost sprzedaży w stosunku do lat ubiegłych oraz zwiększyła marże na sprzedawanych towarach.
Przychody wyniosły w tym okresie 49 148 tys. zł, co stanowi wzrost o 14,6 proc. w stosunku do IV kwartału 2012 roku. - Należy przy tym zwrócić uwagę, iż koszty własne sprzedaży w całym roku 2013 wzrosły w niewielkim stopniu w relacji do wzrostu przychodów, bo na poziomie ok. 2 proc., co oznacza, że spółce w znaczący sposób udało się utrzymać dyscyplinę kosztów kolekcji - czytamy  w raporcie.

Zysk netto w 2013 r. wyniósł 17,02 mln zł w stosunku do 8,23 mln zł osiągnietego rok wcześniej i jest jednym z najlepszych wyników rocznych w  całej historii spółki. Monnari zwiększyła marżę brutto ze sprzedaży o 3,6 punkty procentowe - z poziomu 52,5 proc. w 2012 r. do 56,1 proc. w 2013 roku.

Czynnikami, które będą miały wpływ na osiągane przez Spółkę wyniki finansowe w perspektywie, co najmniej kolejnego kwartału są m.in.:
popytu konsumencki, kurs złotówki wobec USD i EUR, co będzie miało wpływ na kształtowanie się poziomu kosztów najmu oraz uzyskanej marży na sprzedaży, utrzymanie dyscypliny kosztowej oraz dalsze obniżenie cen produkcji, wysokość i długość okresu przecen, poprawa sprzedaży na mkw. salonu oraz wzrost realizowanej marży i dalszy rozwój powierzchni handlowej. W 2014 r. planowane jest otwarcie od 10 do 15 salonów, przy
funkcjonujących 115 punktach sprzedaży na koniec 2013 r. Monnari zapowiada też dalszy rozwój sklepu internetowego.

Zarząd ocenia, że poprawa wyników sprzedażowych, marży na sprzedaży oraz wyniku netto jest rezultatem szeregu działań podjętych w spółce, które są konsekwentnie realizowane od ponad trzech lat - czytamy w raporcie.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.
REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.