PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Monnari szuka okazji do przejęć

  • Autor: PAP
  • 12 lis 2014 17:19

Monnari szuka okazji do przejęć

Grupa Monnari rozgląda się na rynku pod kątem przejęć, ale nie prowadzi żadnych zaawansowanych rozmów poza toczącymi się ciągle negocjacjami z Kan - powiedział prezes firmy, Mirosław Misztal.

REKLAMA

"Na rynku odzieżowym dużo się dzieje, za dobre pieniądze można kupić coś interesującego, rozglądamy się. Prowadzimy rozmowy, ale nie są one zaawansowane" - powiedziała Anna Augustyniak-Kala, dyrektor Monnari ds. organizacyjno-prawnych.

Prezes Mirosław Misztal dodał, że spółka byłaby zainteresowana zarówno przejęciem lokalizacji pod rozwój marki Monnari, jak i akwizycją nowych brandów.

"Żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte, za wcześnie, by mówić o szczegółach" - powiedział.

Poinformował, że Monnari ciągle liczy na rozstrzygnięcia w sprawie przejęcia sieci odzieżowej Kan. Rozmowy trwają od ponad roku.

"Negocjacje z KAN ciągle się toczą. Ufamy, że graniczne daty działają mobilizująco i może koniec roku przyniesie jakiś postęp" - powiedziała dyrektor.

Monnari ma teraz 125 sklepów, spółka otworzyła od początku roku 10 sklepów, planuje otwarcie jeszcze kilku.

"Zbliżamy się do zakładanego planu otwarć. Na koniec roku w Polsce chcemy mieć 21,6 tys. m kw." - powiedziała dyrektor.

Pytany o planowany rozwój sieci w 2015 roku, prezes Misztal powiedział: "W przyszłym roku rozwiązuje się nam 17 umów najmu. Chcemy znacznie zwiększyć metraż sklepów, poprawiając warunki najmu".

Spółka informowała wcześniej, że chce powiększyć powierzchnię handlową sklepów do powyżej 200-300 m kw., zwiększając jednocześnie asortyment.

Prezes dodał, że liczba otwarć w przyszłym roku zależeć będzie od tego, na ile spółce uda się powiększyć istniejące salony. Spółka rozmawia też o 4-5 nowych lokalizacjach. Potwierdził, że przyszłoroczny przyrost sieci może wynieść około 10 proc.

W trzecim kwartale Monnari miało prawie 37 mln zł przychodów wobec 33,6 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 4 mln zł z 2 mln zł przed rokiem. Zysk netto wzrósł do prawie 4 mln zł z 1 mln zł w analogicznym okresie 2013 roku.

Marża brutto na sprzedaży w grupie wzrosła z 54 proc. w III kwartale 2013 r. do 59,5 proc. w III kwartale 2014 r.

Spółka podała, że w lipcu marża brutto na sprzedaży wyniosła 53 proc., w sierpniu ok. 59 proc., a we wrześniu wzrosła do 63,7 proc.

"Kolekcję wiosenno-letnią udało nam się sprzedać w 98 proc. Do salonów trafiła wcześniej kolekcja jesienna i dzięki temu udało się uzyskać lepsze wyniki" - wyjaśnił prezes Misztal.

Dodał, że spółka optymalizowała też koszty, m.in. w obszarach związanych z zakupami materiałów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA