PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Monnari szuka okazji do przejęć

  • Autor: PAP
  • 12 lis 2014 17:19

Monnari szuka okazji do przejęć

Grupa Monnari rozgląda się na rynku pod kątem przejęć, ale nie prowadzi żadnych zaawansowanych rozmów poza toczącymi się ciągle negocjacjami z Kan - powiedział prezes firmy, Mirosław Misztal.

REKLAMA

"Na rynku odzieżowym dużo się dzieje, za dobre pieniądze można kupić coś interesującego, rozglądamy się. Prowadzimy rozmowy, ale nie są one zaawansowane" - powiedziała Anna Augustyniak-Kala, dyrektor Monnari ds. organizacyjno-prawnych.

Prezes Mirosław Misztal dodał, że spółka byłaby zainteresowana zarówno przejęciem lokalizacji pod rozwój marki Monnari, jak i akwizycją nowych brandów.

"Żadne decyzje nie zostały jeszcze podjęte, za wcześnie, by mówić o szczegółach" - powiedział.

Poinformował, że Monnari ciągle liczy na rozstrzygnięcia w sprawie przejęcia sieci odzieżowej Kan. Rozmowy trwają od ponad roku.

"Negocjacje z KAN ciągle się toczą. Ufamy, że graniczne daty działają mobilizująco i może koniec roku przyniesie jakiś postęp" - powiedziała dyrektor.

Monnari ma teraz 125 sklepów, spółka otworzyła od początku roku 10 sklepów, planuje otwarcie jeszcze kilku.

"Zbliżamy się do zakładanego planu otwarć. Na koniec roku w Polsce chcemy mieć 21,6 tys. m kw." - powiedziała dyrektor.

Pytany o planowany rozwój sieci w 2015 roku, prezes Misztal powiedział: "W przyszłym roku rozwiązuje się nam 17 umów najmu. Chcemy znacznie zwiększyć metraż sklepów, poprawiając warunki najmu".

Spółka informowała wcześniej, że chce powiększyć powierzchnię handlową sklepów do powyżej 200-300 m kw., zwiększając jednocześnie asortyment.

Prezes dodał, że liczba otwarć w przyszłym roku zależeć będzie od tego, na ile spółce uda się powiększyć istniejące salony. Spółka rozmawia też o 4-5 nowych lokalizacjach. Potwierdził, że przyszłoroczny przyrost sieci może wynieść około 10 proc.

W trzecim kwartale Monnari miało prawie 37 mln zł przychodów wobec 33,6 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny wzrósł do 4 mln zł z 2 mln zł przed rokiem. Zysk netto wzrósł do prawie 4 mln zł z 1 mln zł w analogicznym okresie 2013 roku.

Marża brutto na sprzedaży w grupie wzrosła z 54 proc. w III kwartale 2013 r. do 59,5 proc. w III kwartale 2014 r.

Spółka podała, że w lipcu marża brutto na sprzedaży wyniosła 53 proc., w sierpniu ok. 59 proc., a we wrześniu wzrosła do 63,7 proc.

"Kolekcję wiosenno-letnią udało nam się sprzedać w 98 proc. Do salonów trafiła wcześniej kolekcja jesienna i dzięki temu udało się uzyskać lepsze wyniki" - wyjaśnił prezes Misztal.

Dodał, że spółka optymalizowała też koszty, m.in. w obszarach związanych z zakupami materiałów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.