PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Morze handlu. Jak zmieni się handlowa mapa Trójmiasta?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 02 lis 2015 07:43

Morze handlu. Jak zmieni się handlowa mapa Trójmiasta? Centrum handlowe. Fot. n.karim/Foter

W Trójmieście są 23 galerie handlowe oferujące 513 tys. mkw. Nasycenie sięga 499 mkw. na 1000 mieszkańców. To trzeci wynik w Polsce, po Wrocławiu i Poznaniu. Ponad połowa tych metrów kwadratowych znajduje się w Gdańsku. Najmocniejszą pozycję na rynku mają Galeria Bałtycka i Riviera w Gdyni, ale w trakcie realizacji są kolejne projekty. Jak zmieni się handlowa mapa Trójmiasta?

REKLAMA

Trójmiasto, a szczególnie Gdańsk, to dziś handlowy plac budowy. Największa inwestycja powstaje w centrum miasta. To Forum Gdańsk (wcześniej Forum Radunia), które wzbogaci ten obszar o 63 tys. mkw. Buduje się też Galeria Metropolia. Plany zwiększenia powierzchni mają też właściciele Galerii Bałtyckiej. Poza tym trwa gruntowna przebudowa i modernizacja centrum handlowego ETC – najstarszego obiektu handlowego w Gdańsku, oddanego do użytku w 1994 r. Podobny proces – ale nie na taką skalę - przechodzi centrum Morena. Nowoczesny handel zawita też do Sopotu, gdzie realizowany jest projekt Sopot Centrum. Ale kolejnych perspektywicznych lokalizacji nie brakuje.

- Potencjał handlowy ma teren stoczni, pomiędzy Europejskim Centrum Solidarności, ul. Nową Wałową i Centrum Stocznia Gdańska. Projekt Gdynia Waterfront pomiędzy Sea Towers a Skwerem Kościuszki na nadbrzeżu Basenu Prezydenta w Gdyni również wypełni przestrzeń z możliwością zabudowy handlowej – opowiada Marta Augustyn z JLL.

Deweloperzy chętnie realizują swoje przedsięwzięcia w regionie, bo Trójmiasto cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów poszukujących okazji w sektorze handlowym. Agnieszka Kołat z JLL zaznacza, że przedmiotem zakupów są przede wszystkim centra z najmocniejszą pozycją rynkową. Przykładem jest transakcja sprzedaży gdyńskiej Riviery. - Mimo że ostateczna wartość transakcji nie została ujawniona, możemy potwierdzić, że była to kwota w przedziale 291-300 milionów euro, co stanowi największą tegoroczną umowę we wszystkich segmentach rynku inwestycyjnego w Polsce - mówi. Dla porównania, obecnie wolumen wszystkich transakcji handlowych w Polsce wynosi ponad 600 milionów euro. Inne znaczące transakcje ostatnich lat dotyczyły Osowy Gdańsk czy Fashion House Gdańsk.

Turysta na zakupach

Czy aktywność deweloperów i inwestorów jest równoznaczna z zainteresowaniem sieci handlowych? Marta Augustyn potwierdza, że poziom obrotów najemców w Trójmieście jest zbliżony do osiąganego na takich rynkach jak Kraków czy Wrocław. Pomaga w tym inny kalendarz zakupowy niż w pozostałych aglomeracjach. - W okresie wakacyjnym, kiedy centra handlowe zwykle rejestrują spadek odwiedzalności, trójmiejskie obiekty przeżywają boom – zarówno pod względem liczby gości, jak i obrotów. Wynika to oczywiście z turystycznego, nadmorskiego charakteru aglomeracji – tłumaczy Marta Augustyn. Jak dodaje, polski turysta stanowi bardzo ważną grupę klientów trójmiejskich centrów handlowych w okresie wakacyjnym, szczególnie jeśli nie dopisuje pogoda.

  • Robert 2015-11-02 11:18:23
    Do nowych centrów osiedlowych dołączy też rozpoczynana własnie budowa galerii zielony kamyk, gdzie umowę podpisała juz Alma jako operator spozywczy.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA