PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Mothercare, The Body Shop czy Victoria's Secret. Jak rosła sieć spółki Alshaya w Polsce

  • Autor: propertynews.pl
  • 14 kwi 2016 13:32

Mothercare, The Body Shop czy Victoria's Secret. Jak rosła sieć spółki Alshaya w Polsce fot. Northfoto / Shutterstock.com

Obecność znanych, globalnych marek w centrach handlowych w Polsce to zasługa m.in. spółki Alshaya Poland, która przez blisko 10 lat działalności w naszym kraju systematycznie wprowadzała kolejne brandy – odzieżowe, kosmetyczne czy dziecięce. Nie wszystkie przetrwały. Czy spółka zrobiła u nas biznes?

REKLAMA

Mająca siedzibę w Kuwejcie Alshaya – globalny operator franczyzowy jednych z najbardziej znanych marek – jest w Polsce od 2006 roku. Wtedy w w warszawskim KRS została zarejestrowana spółka Alshaya Poland sp. z o.o.

Pierwsze sklepy ruszyły w 2007 roku, w warszawskich Złotych Tarasach. Ekspansja nad Wisłą rozpoczęła się od wprowadzenia brytyjskich marek Topshop oraz Mothercare.

Po czterech latach obecności w Polsce, w 2010 roku, firma miała 82,13 mln zł rocznej sprzedaży - wynika z informacji spółki Bisnode, przygotowanych nad podstawie danych z KRS. Alshaya miała jednak stratę na poziomie 16,17 mln zł.

Ekspansja trwała. Wielkim echem odbiły się otwarcia w 2012 roku, kiedy Alshaya wprowadziła do nas trzy marki: Bath&Body Works, Victoria’s Secret i American Eagle Outfitters. W tym okresie spółka miała w sumie 47 placówek w Polsce takich marek jak: Mothercare, The Body Shop, Topshop, Dorothy Perkins, Victoria's Secret, American Eagle Outfitters, Bath & Body Works i M.A.C.

W 2012 roku sprzedaż urosła - wyniosła 102,98 mln zł, ale zanotowana strata to już 36,11 mln zł. W kolejnym roku sprzedaż i strata pozostały na podobnym poziomie.

Rok 2014 przyniósł weryfikację założeń biznesowych. W konsekwencji liczba sklepów należących do Alshaya zmniejszyła się do 37. Najbardziej rozrosły się sieci Mothercare – do 12 sklepów, The Body Shop – 12 i M.A.C. – 5, a reszta brandów nie doczekała się zapowiadanej, dynamicznej ekspansji - dwa lata temu firma prowadziła: 2 salony American Eagle Outfitters, 1 TopShop, 1 Dorothy Perkins oraz po 2 sklepy Victoria's Secret i Bath & Body Works.

Ten rok także nie rozpoczął się dobrze dla kuwejckiej firmy. Z końcem stycznia działalność nad Wisłą zakończyły sklepy American Eagle Outfitters. Teraz z rynku powoli znika Mothercare. Wkrótce zamknięte zostaną trzy ostatnie placówki.

Alshaya Poland to dziś 27 sklepów.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA