PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Na razie wystarczy. Koniec nowych inwestycji handlowych w Łodzi

  • Autor: Propertynews.pl
  • 27 wrz 2016 07:51

Na razie wystarczy. Koniec nowych inwestycji handlowych w Łodzi Manufaktura, największe centrum w Łodzi

Oddanie Sukcesji to ostatnie otwarcie centrum handlowego w Łodzi. Jak zapowiada Colliers, w najbliższym czasie nie szykuje się żadna nowa inwestycja.

REKLAMA

Mieszkańcy aglomeracji łódzkiej mają do dyspozycji 555 tys. mkw. GLA w 16 centrach handlowych. Nasycenie powierzchnią handlową w aglomeracji wynosi 568 mkw./1 000 mieszkańców. Jedno centrum handlowe obsługuje zatem średnio 61 250 osób. Siła nabywcza mieszkańców w przeliczeniu na metr kwadratowy centrum handlowego wynosi średnio 52 740 PLN rocznie – wynika z publikacji Colliers International „Centra handlowe w aglomeracjach II kw. 2016 r. | Łódź”.

Największym obiektem handlowym w regionie pozostaje Manufaktura o powierzchni 110 tys. mkw. GLA, z ponad 300 sklepami, punktami usługowymi i gastronomicznymi. Drugim pod względem wielkości łódzkim centrum handlowym jest Port Łódź oferujący 200 lokali o łącznej wielkości 103 tys. mkw. GLA. W ubiegłym roku w mieście oddano do użytku jedno nowe centrum handlowe - Sukcesja - o powierzchni ponad 46 tys. mkw.

— W najbliższych latach Łódź czeka przerwa w inwestycjach handlowych – obecnie nie buduje się żadne nowe centrum handlowe, a przyszłe projekty są we wczesnej fazie planowania. Oddane do użytku w zeszłym roku CH Sukcesja w znacznym stopniu zaabsorbowało popyt na powierzchnie handlowe w mieście. Dostępne lokale znajdują się w większości istniejących centrów handlowych, co pozwala zachować najemcom elastyczność w zakresie przyszłej ekspansji — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

W łódzkich centrach handlowych znajduje się 1 197 lokali, co oznacza, że jeden sklep/punkt usługowy lub gastronomiczny obsługuje średnio 820 osób. Największą grupę najemców stanowią sieci z sektorów: moda (26 proc.), usługi (15 proc.) oraz zdrowie i uroda (8 proc.).

Wśród anonsowanych w końcu ubiegłego roku i pierwszej połowie 2016 r. transakcji najmu na łódzkim rynku można wymienić m.in.: Sports Direct (ok. 1 500 mkw.), C&A (ok. 1 590 mkw.) i Vapiano (ok. 950 mkw.) w Sukcesji, TK Maxx (ok. 1 730 mkw.) i Egurrola Dance Studio (800 mkw.) w Manufakturze oraz klub fitness Fabryka Formy (ok. 1 700 mkw.) w Port Łódz.

Średni współczynnik pustostanów na koniec czerwca br. wyniósł 4 proc. (3,8 proc. w grudniu 2015). Najwyższe czynsze osiągane w śródmiejskich centrach handlowych w Łodzi mieszczą się w przedziale 37- 39 EUR/mkw./miesiąc za lokal 100-150 mkw. na potrzeby mody.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA