PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Na zakupach potrzebujesz widowni? Zaoszczędzisz

Na zakupach potrzebujesz widowni? Zaoszczędzisz
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 29 mar 2019 10:24

Chcesz zrobić udane i przemyślane zakupy, a do tego zaoszczędzić? Zorganizuj sobie towarzystwo, a nawet widownię! Udowodniono, że zakupy w większym gronie, np. z przyjaciółką lub grupą przyjaciół, przynoszą… oszczędności.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 29 mar 2019 10:24

Nie ważne z kim, byle z kimś! Tak powinna brzmieć podstawowa zasada robienia zakupów w centrum handlowym. I chociaż nie każdy lubi robić je w towarzystwie, to wizyta w galerii z koleżanką lub partnerem może sprawić, że sporo zaoszczędzimy.

Takie rewelacje przynoszą badania psychologów z University of Montreal. Do swoich wniosków naukowcy doszli po przebadaniu ponad 1000 osób, z czego ponad 65% stanowiły kobiety!

Odkryli oni, że wybierając się na shopping w większym gronie rzadziej kupujemy pod wpływem impulsu i chwili, a tym samym nasze wybory są bardziej przemyślane.  Co więcej, naukowcy wykazali, że w towarzystwie zmniejsza się nasze emocjonalne przywiązanie do galerii handlowej, a także do ulubionych sklepów.

Przyczyna? Robiąc zakupy z drugą osobą musimy odwiedzać także sklepy i miejsca w centrum handlowym, których sami byśmy nie wybrali. Ponadto dzielimy swoją uwagę pomiędzy shopping a towarzysza lub towarzyszkę, w wielu przypadkach bardzie skupiając się na kompanie. 

Plus jest taki, że ma to pozytywny wpływ na … portfel – zauważają psycholodzy. Same zakupy stają się bardziej przemyślane, celowe i nie kierują nimi chwilowe bodźce, ani emocje. Podział uwagi sprawia także, że częściej planowany zakup konsultujemy, a tym samym zbieramy opinie przed podjęciem decyzji o kupnie.

Ale jest jeszcze jeden element, który sprawia, że zakupy stają się bardziej rozsądne. Robiąc je z partnerem, siostrą lub przyjaciółką poddajemy ocenie nasze shoppingowe wybory, wydatki, a także same sklepy czy całe centrum handlowe. W efekcie stajemy się bardziej powściągliwi, a także oszczędni, nawet jeśli to tylko pozory „pod publiczkę”.

- Wielogodzinne zakupy w centrum handlowym to wciąż guilty pleasure dla wielu z nas. To moment, kiedy możemy zapomnieć o problemach i zrelaksować się, poświęcając czas tylko sobie. To także moment, w którym najwięcej pieniędzy może wypłynąć z naszego portfela, bo przy podejmowaniu decyzji o zakupach kierujemy się emocjami, chwilą i impulsem – mówi Marta Drzewiecka, Marketing & Customer Experience Manager w firmie Newbridge Poland.

- Obecność widowni, którą może być przyjaciółka, chłopak, mąż, mama czy cała grupa koleżanek powstrzymuje nas od zachowań impulsywnych na rzecz bardziej przemyślanych, które nie będą rzutowały na opinię o nas. Widownia może bowiem w każdej chwili skomentować nasze wybory i wydatki,  a nawet ocenić zachowanie – dodaje.

Wirtualna widownia też jest OK

Paradoksalnie, aby osiągnąć ten sam efekt nie trzeba dzwonić do koleżanki lub zabierać męża na zakupy – twierdzą eksperci. Podobny rezultat osiąga się uprawiając tzw. webrooming, nowe zjawisko coraz powszechniej obserwowane wśród konsumentów.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.232.53.231
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.