PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nadchodzi czas spektakularnych otwarć

  • Autor: propertynews.pl
  • 13 kwi 2017 14:54

Nadchodzi czas spektakularnych otwarć Galerię Północna

W 2017 r. deweloperzy zapowiadają oddanie do użytku ponad pół miliona mkw. nowej powierzchni handlowej. Rynek wzbogaci się m.in. o trzy duże obiekty w największych miastach Polski.

REKLAMA

JLL podsumowała pierwsze trzy miesiące 2017 r. na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. - Na koniec I kw. 2017 r. całkowita podaż nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosła 13,4 mln mkw., z czego centra handlowe stanowiły 9,5 mln mkw., a parki i wielkopowierzchniowe magazyny handlowe oraz centra wyprzedażowe łącznie 3,9 mln mkw. W ciągu pierwszych trzech miesięcy tego roku rynek wzbogacił się zaledwie o 36,8 tys. mkw., ale to tylko przedsmak tego, co nas czeka w nadchodzących miesiącach. Jeśli plany deweloperów zostaną zrealizowane w terminie, to w 2017 r. rynek handlowy może urosnąć nawet o 511 tys. mkw., w tym ok. 388 tys. mkw. w ramach centrów handlowych - wymienia Joanna Tomczyk, Analityk Rynku w JLL.

Największe obiekty planowane do oddania do użytku w 2017 r. to: Galeria Północna w Warszawie, Wroclavia we Wrocławiu - obie inwestycje po 64 tys. mkw. i  Serenada w Krakowie z 41,3 tys. mkw.

W I kw. 2017 r. ukończono rozbudowy takich obiektów jak Auchan Hetmańska w Białymstoku (+5,8 tys. mkw.), Galerii Wnętrz City Meble w Gdańsku (+ 6 tys. mkw.) oraz zrealizowano dwa wielkopowierzchniowe magazyny handlowe - Leroy Merlin w Bełchatowie i Agata Meble w Rzeszowie.

- Na koniec marca br. 591 tys. mkw. powierzchni w ramach tylko centrów handlowych było w budowie, z czego ponad 79 proc. w głównych aglomeracjach. Łącznie, w Polsce powstaje obecnie ponad 650 tys. mkw. powierzchni w ramach różnych formatów handlowych - dodaje Joanna Tomczyk.

- W warunkach coraz większej konkurencji deweloperzy skupiają się nie tylko na realizacji nowych projektów, ale również na utrzymaniu atrakcyjności obiektów już istniejących. Modernizacja, rozbudowa, rozwój oferty handlowej, rozrywkowej i gastronomicznej czy wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych to trend, który będzie utrzymywał się w nadchodzących latach - informuje Anna Wysocka, dyrektor Działu Wynajmu Powierzchni Handlowych w JLL.

Popyt

- Polski rynek handlowy pozostaje atrakcyjny dla zagranicznych sieci. Da się jednak zauważyć selektywność w wyborze nowych lokalizacji. Swój pierwszy sklep w Polsce w III kw. 2017 r. otworzy brytyjska sieć sklepów z zabawkami Hamleys, która wybrała Galerię Północną na warszawskiej Białołęce, gdzie zajmie powierzchnię 1,6 tys. mkw. W tym samym czasie w Arkadii otworzony zostanie pierwszy pełnoasortymentowy sklep amerykańskiego giganta – Victoria’s Secret. W II kw. zadebiutuje rosyjska marka odzieżowa – befree, która na swoje pierwsze lokalizacje w Polsce wybrała centrum handlowe Posnania w Poznaniu oraz Riviera w Gdyni - wymienia Anna Wysocka.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA