Nadchodzi nowy wymiar rozrywki w centrach handlowych?

Prawie co dziesiąty Polak regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w centrach handlowych. Najwięcej atrakcji oferują klientom centra handlowe w Warszawie, konurbacji katowickiej, Trójmieście i Poznaniu – wynika z raportu Colliers International “Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych”, który powstał przy współpracy z firmą IQS.
Tylko 7 proc. badanych regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w obiektach handlowych, ale aż blisko 50 proc. korzysta z takiej oferty okazjonalnie. Zdaniem respondentów, przyczyną sporadycznych wizyt jest brak atrakcyjnej oferty. W efekcie centra handlowe w Polsce wciąż są kojarzone głównie z zakupami.
— Ponad 60 proc. respondentów korzysta z oferty rozrywkowo-rekreacyjnej centrów handlowych podczas weekendów, jednak blisko 40 proc. odwiedza je w tym celu również w tygodniu. Klientów przyciąga przede wszystkim dogodny dojazd (68 proc.), atrakcyjność oferty (40 proc.) i znajomość centrum handlowego (31 proc.). Co ciekawe, oferta rozrywkowo-rekreacyjna w centrach handlowych jest najpopularniejsza wśród osób wychowujących dzieci — mówi Agnieszka Kowalewska, menedżer projektów badawczych w IQS.
Główną atrakcją oferowaną przez centra handlowe są seanse filmowe w kinie. Klienci chętnie korzystają też z restauracji, kawiarni czy fast foodów. Znacząca grupa respondentów lubi też brać udział w wydarzeniach organizowanych specjalnie dla klientów.
— Centrum handlowe nie kojarzy się z rozrywką, tylko z zakupami. Aby nadać obiektowi nowy charakter, ważne jest stworzenie ciekawej oferty atrakcji i budowa wizerunku centrum handlowego jako ciekawego miejsca do spędzania czasu wolnego. Istotna jest również reorganizacja przestrzeni w sezonie wiosenno-letnim, gdy Polacy chętnie spędzają czas na powietrzu. Warto więc tworzyć przestrzenie rozrywkowe wewnątrz obiektu, ale również aktywizować tereny zielone w najbliższym otoczeniu — mówi Marta Machus- Burek, partner w Colliers International, dyrektor działu powierzchni handlowych.
Najciekawiej w Łodzi i Warszawie
Według raportu, najbardziej zróżnicowane formy rozrywki i rekreacji znaleźć można w łódzkiej Manufakturze i w Blue City w Warszawie. Z kolei w mniejszych miastach najciekawsze sposoby na spędzenie wolnego czasu oferują Millenium Hall i Galeria Nowy Świat w Rzeszowie, a także Galeria Olimp w Lublinie i Galeria Sfera w Bielsku-Białej.
— Stworzenie interesującej oferty rozrywkowo-rekreacyjnej nie zależy od wielkości centrum handlowego, bowiem zapewniają ją zarówno obiekty o mniejszej powierzchni, np. 20 tys. mkw., jak i o większym metrażu, np. 130 tys. mkw. — mówi Dominika Jędrak, dyrektor działu doradztwa i badań rynku w Colliers International.
Najwięcej gastronomii w stolicy
Coraz popularniejszą formą rozrywki staje się gastronomia. Około 35 proc. respondentów wychodzi do restauracji, kawiarni, fast foodów 2-3 razy w miesiącu, podczas gdy 23 proc.ankietowanych umawia się na drinka czy piwo.
- 1
- 2
- EUR 0,43% 4,20 zł
- CHF 0,60% 3,52 zł
- USD 0,72% 3,44 zł
-
08:26
O nieruchomościach na Europejskim Kongresie Gospodarczym. Zobacz, kto potwierdził udział
-
08:14
Milionowe inwestycje w suwalskiej strefie
-
08:00
Monnari zwiększy powierzchnię i liczbę sklepów
-
07:41
"Nowa Ikona Gdańska zostanie oddana do użytku w 2020 roku
-
07:36
We Wrocławiu rośnie SQ Business Center
-
07:18
LOT idzie na wojnę o polskie niebo?
-
WT 18:07
CCC frontem do inwestorów
-
WT 18:02
Hilton na ostatniej prostej w Oświęcimiu
-
WT 17:41
Walka o Modlin trwa. Sejmik województwa mazowieckiego za rozwojem lotniska
-
ŚR 10:40
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
Hadley Dean: Za 20 lat Polska trafi do gospodarczej czołówki Europy
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
Z garażu na podbój świata
-
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
3
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
4
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!
-
5
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
6
Chcemy być w stolicach świata mody
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP na fali wzrostów