PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nadchodzi nowy wymiar rozrywki w centrach handlowych?

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 02 paź 2017 13:47

Nadchodzi nowy wymiar rozrywki w centrach handlowych? Marta Machus- Burek, partner w Colliers International, dyrektor działu powierzchni handlowych (fot. materiały prasowe)

Prawie co dziesiąty Polak regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w centrach handlowych. Najwięcej atrakcji oferują klientom centra handlowe w Warszawie, konurbacji katowickiej, Trójmieście i Poznaniu – wynika z raportu Colliers International “Nadchodzi zmiana? Nowy wymiar rozrywki i rekreacji w centrach handlowych”, który powstał przy współpracy z firmą IQS.

REKLAMA

Tylko 7 proc. badanych regularnie korzysta z rozrywki i rekreacji w obiektach handlowych, ale aż blisko 50 proc. korzysta z takiej oferty okazjonalnie. Zdaniem respondentów, przyczyną sporadycznych wizyt jest brak atrakcyjnej oferty. W efekcie centra handlowe w Polsce wciąż są kojarzone głównie z zakupami.

 — Ponad 60 proc. respondentów korzysta z oferty rozrywkowo-rekreacyjnej centrów handlowych podczas weekendów, jednak blisko 40 proc. odwiedza je w tym celu również w tygodniu. Klientów przyciąga przede wszystkim dogodny dojazd (68 proc.), atrakcyjność oferty (40 proc.) i znajomość centrum handlowego (31 proc.). Co ciekawe, oferta rozrywkowo-rekreacyjna w centrach handlowych jest najpopularniejsza wśród osób wychowujących dzieci — mówi Agnieszka Kowalewska, menedżer projektów badawczych w IQS.

Główną atrakcją oferowaną przez centra handlowe są seanse filmowe w kinie. Klienci chętnie korzystają też z restauracji, kawiarni czy fast foodów. Znacząca grupa respondentów lubi też brać udział w wydarzeniach organizowanych specjalnie dla klientów.

 — Centrum handlowe nie kojarzy się z rozrywką, tylko z zakupami. Aby nadać obiektowi nowy charakter, ważne jest stworzenie ciekawej oferty atrakcji i budowa wizerunku centrum handlowego jako ciekawego miejsca do spędzania czasu wolnego. Istotna jest również reorganizacja przestrzeni w sezonie wiosenno-letnim, gdy Polacy chętnie spędzają czas na powietrzu. Warto więc tworzyć przestrzenie rozrywkowe wewnątrz obiektu, ale również aktywizować tereny zielone w najbliższym otoczeniu — mówi Marta Machus- Burek, partner w Colliers International, dyrektor działu powierzchni handlowych.

Najciekawiej w Łodzi i Warszawie

Według raportu, najbardziej zróżnicowane formy rozrywki i rekreacji znaleźć można w łódzkiej Manufakturze i w Blue City w Warszawie. Z kolei w mniejszych miastach najciekawsze sposoby na spędzenie wolnego czasu oferują Millenium Hall i Galeria Nowy Świat w Rzeszowie, a także Galeria Olimp w Lublinie i Galeria Sfera w Bielsku-Białej.

— Stworzenie interesującej oferty rozrywkowo-rekreacyjnej nie zależy od wielkości centrum handlowego, bowiem zapewniają ją zarówno obiekty o mniejszej powierzchni, np. 20 tys. mkw., jak i o większym metrażu, np. 130 tys. mkw. — mówi Dominika Jędrak, dyrektor działu doradztwa i badań rynku w Colliers International.

Najwięcej gastronomii w stolicy

Coraz popularniejszą formą rozrywki staje się gastronomia. Około 35 proc. respondentów wychodzi do restauracji, kawiarni, fast foodów 2-3 razy w miesiącu, podczas gdy 23 proc.ankietowanych umawia się na drinka czy piwo.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.