PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Najbardziej popularne warszawskie centra handlowe

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 kwi 2016 15:56

Najbardziej popularne warszawskie centra handlowe fot. Fotolia

16,7 mln wizyt miesięcznie - taką odwiedzalność zanotowały łącznie w 2015 roku warszawskie centra handlowe. Na podstawie danych GFK Polonia prezentujemy najchętniej odwiedzane obiekty.

REKLAMA

Jak podaje GFK, średnio każdy mieszkaniec Warszawy odwiedza centrum handlowe 6,5 razy w miesiącu. Jak zaznacza pracownia, w danych nie uwzględniono 20 najmniejszych obiektów handlowych. Przebadano łącznie 28 placówek. Kluczem do oceny ich odwiedzalności jest 10-minutowa strefa dojazdu samochodem.

Pracownia nie podaje szczegółowych wyników dla każdej galerii. Na potrzeby badania podzielono je na kilka kategorii.

W grupie najchętniej odwiedzanych centrów handlowych znalazły się (kolejno): Arkadia, Złote Tarasy i Galeria Wileńska. Druga grupa to Galeria Mokotów i Wola Park. Do trzeciej należą: Atrium Promenada, Blue City, Atrium Targówek, CH Janki i Sadyba Best Mall.

Ciekawostką w badaniu są wskazania, które obiekty charakteryzują się najwyższą pozycją w konkretnych cechach badawczych. Największą liczbę mieszkańców w zasięgu dojazdu 10-minutowego posiadają Złote Tarasy. Najbogatsi są mieszkańcy wokół Placu Unii. Najmłodsi - mieszkańcy wokół Placu Vogla. Najstarsi z kolei zamieszkują okolice Złotych Tarasów.

Jak podaje GFK, najbardziej interesującym wnioskiem płynącym z badań jest brak istotnych różnic w sposobie pozycjonowania centrów, pomimo ogromnych dysproporcji cech, jakimi wykazują się ich okoliczni mieszkańcy. 7 najczęściej odwiedzanych centrów handlowych nie profiluje oferty wobec konkretnego typu odbiorcy. Wszystkie centra prowadzą także podobną politykę marketingową.

Interesujący jest przykład Placu Unii. Obiekt posiada bardzo dużą liczbę mieszkańców w najbliższej okolicy (prawie 300 tys.) o bardzo wysokiej sile nabywczej. Podobną charakterystykę ma CH Blue City, jednak to właśnie ten drugi obiekt charakteryzuje się bardzo wysoką odwiedzalnością. Plac Unii kieruje jednak swoją ofertę do specyficznego grona klientów (premium), przez co nie ma tak dobrych wyników jak obiekt przy al. Jerozolimskich. W badaniu nie uwzględniono jednak łącznych obrotów wśród najemców centrów, przez co trudno ocenić, jak wpływa to na wyniki centrum.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA