PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Najbardziej rozpowszechnione polskie sieci handlowe

  • Autor: Propertynews.pl
  • 16 paź 2014 17:15

Najbardziej rozpowszechnione polskie sieci handlowe

Jakie marki można najczęściej spotkać w polskich centrach handlowych? Najwięcej punktów ma Inmedio, CCC, Rossmann, Apart oraz Reserved – wynika z analizy opracowanej przez Colliers International w ramach współpracy z PRCH (Polska Rada Centrów Handlowych) przy tworzeniu raportu Retail Research Forum I poł. 2014.

REKLAMA

Na koniec pierwszej połowy 2014 r. w ośmiu największych aglomeracjach Polski oraz w siedmiu miastach regionalnych (liczących od 200 tys. do 400 tys. mieszkańców) funkcjonowało łącznie 229 nowoczesnych obiektów handlowych. Znajdowało się w nich ponad 16,4 tys. sklepów oraz punktów usługowych i gastronomicznych. Wśród najemców posiadających największą liczbę placówek zdecydowanie wyróżnia się sieć salonów Inmedio - obecna jest ona w 72 proc. analizowanych centrów handlowych. Na kolejnych pozycjach znalazły się: CCC - salony obuwnicze tej sieci znajdują się w 64 proc. centrów, Rossmann - sklepy tej sieci można spotkać w 49 proc. centrów oraz Apart i Reserved, które posiadają swoje sklepy w 46 proc. obiektów.

Z przeprowadzonych analiz wynika, że w polskich centrach handlowych najliczniej występują sklepy z branży mody (29 proc.). Następne znaczące grupy najemców to: punkty usługowe (14 proc.) oraz gastronomiczne (10 proc.), a także sklepy oferujące obuwie i galanterię skórzaną, których udział w strukturze najemców wynosi 9 proc. Licznie występują także sklepy z branży zdrowia i urody (8 proc.) oraz z biżuterią i akcesoriami (5 proc.).

- Rozkład procentowy najpopularniejszych branż jest podobny zarówno w przypadku centrów handlowych zlokalizowanych w największych polskich aglomeracjach, jak i w miastach o populacji od 200 do 400 tys. mieszkańców. Warto jednak zwrócić uwagę na nieco wyższy udział (średnio o ok. 4 proc.) najemców z branży mody w przypadku miast regionalnych - zauważa Agnieszka Luścińska, analityk w Dziale Doradztwa i Badań Rynku w Colliers International.

Z analiz przeprowadzonych przez Colliers wynika, że na koniec pierwszej połowy 2014 r. najbogatszą ofertą mogła się pochwalić łódzka Manufaktura, gdzie funkcjonowało ok. 310 sklepów. W gronie centrów z największą liczbą najemców znalazła się również Galeria Krakowska (blisko 300 sklepów), Silesia City Center w Katowicach (ponad 270 sklepów), Galeria Mokotów w Warszawie (blisko 260 sklepów), Galeria Echo w Kielcach (ok. 250 sklepów) oraz warszawska Arkadia (ok. 230 sklepów).

Badanie najemców zostało opracowane w ramach jedenastego raportu PRCH Retail Research Forum. Raporty te powstają w oparciu o badania i analizy przeprowadzone przez grupę profesjonalnych analityków oraz doradców, działających od wielu lat na rynku nieruchomości handlowych. W przygotowaniu raportu - poza Colliers International - uczestniczyły także takie firmy, jak: Cushman & Wakefield, DTZ, JLL, CBRE oraz GfK Polonia.

W zestawieniu nie brano pod uwagę operatorów komórkowych, kantorów oraz aptek.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA