PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Najemco, nie popełnij błędu. Czyli gdzie wejść, a co mijać szerokim łukiem

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 paź 2016 11:48

Najemco, nie popełnij błędu. Czyli gdzie wejść, a co mijać szerokim łukiem Property Forum 2016

Wejście do centrum handlowego to dziś wielkie wyzwanie dla każdej sieci handlowej. Bez należytej ostrożności i solidnych analiz można wiele stracić. Paneliści sesji „Zdrowy balans – jak pogodzić zakupy z rozrywką”, zorganizowanej podczas Property Forum, tłumaczyli, jak nie popełniać błędów.

REKLAMA

Każda, nawet największa sieć handlowa, decyzję o wejściu do konkretnego obiektu musi dokładnie przemyśleć. Otwarcie punktu jest drogie, niezależnie od branży, w jakiej się działa.

Place zabaw to trudny biznes

- Wyposażenie naszego placu zabaw w Poznaniu kosztowało ponad milion złotych. By inwestycja się zwróciła, potrzeba minimum dwóch lat – wyjaśnił Jarosław Okupski, dyrektor ds. rozwoju firmy Kindermagnet Polska, która otwiera w centrach handlowych centra zabaw dla dzieci.

To jedna z przyczyn, dla których takiej miejsca nie są jeszcze standardem w galeriach handlowych. - W naszej działalności są miesiące, w których nie zarabiamy. To trudny rynek. Jedynie dysponując siecią placów zabaw, można bez obaw patrzeć się w przyszłość – dodał Okupski.

Jak zauważyła moderator dyskusji, Elżbieta Dmowska-Mędrzycka, prezes zarządu, Mediadem Communication, wiele z takich sal zabaw nie przetrwało. - Konsument chciałby darmowych atrakcji dla dzieci, ale to drogie rozwiązanie. Centra handlowe ratują się różnymi pomysłami, jak na przykład bezpłatną kolejką kursującą po torach – dodała.

Czas na kino

W o wiele lepszej sytuacji niż place zabaw są właściciele kin. W ciągu ostatnich lat zainteresowanie klientów jest tak duże, że sieci rozważają jako potencjalne lokalizacje coraz mniejsze miasta.

- Analizujemy już tworzenie kin w miastach z 50 tys. mieszkańców. Oczywiście, nie zawsze jest tam jeszcze miejsce, ale przekroczyliśmy już mentalną granicę. Dawniej budowało się tylko w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców – mówił Tomasz Jagiełło, prezes zarządu, dyrektor generalny, Helios. - Jest jeszcze za wcześnie, by tworzyć kina w miastach z 20 tys. mieszkańców. Pamiętajmy jednak, że wszystko się zmienia – dodał.

Kawiarniane wyzwania

Nikt nie wyobraża sobie dziś centrum handlowego bez kawiarni. - Jesteśmy obecni w galeriach, ale doświadczenie nauczyło nas ostrożności – mówił Adam Ringer, prezes zarządu, Green Coffee.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA