Najemcy centrów handlowych zapłacą za odtwarzanie muzyki dwa razy więcej
Zgodnie z przygotowywanymi nowymi tabelami opłat za odtwarzanie muzyki w sklepach i lokalach usługowych od 2012 roku sklepy, które działają w centrach handlowych zapłacą 2 razy więcej niż te, które są zlokalizowane w centrach miast, czy na osiedlach handlowych.
Jak tłumaczy Bogusław Pluta, dyrektor ZPAV jednym z kryteriów jest fakt, że mają one większe obroty. Jednak decydujący jest fakt, że w centrach handlowych sklepy mają otwarte drzwi i mogą przyciągać klientów odtwarzaną muzyką. Ma to duży wpływ na ilość klientów i obroty sklepów. Sklepy przy ulicach mają zazwyczaj zamknięte drzwi wejściowe i mniej możliwości oddziaływania na klienta muzyką.
Dodatkowo ZPAV wprowadzi rozróżnienie terytorialne dla lokali działających w Warszawie i w mniej zamożnych regionach. - Bierze się to z prostego faktu, że usługi kosmetyczne w Warszawie są trzy razy droższe niż te same, świadczone w mniejszych miejscowościach - tłumaczy Bogusław Pluta. Chcemy żeby znalazło to odbicie w pobieranych przez nas stawkach - dodaje.
ZPAV jest stowarzyszeniem producentów fonogramów, wideogramów i chroni praktycznie wszystkich producentów nagrań, funkcjonujących na polskim rynku. W 2011 roku związek zebrał 18,5 mln zł z tytułu odtworzeń muzyki w lokalach handlowych, usługowych i gastronomicznych.
ZPAV liczy, że w ciągu kolejnych kilku lat uda mu się objąć umowami wszystkie lokale handlowo-usługowe, działające w Polsce. Obecnie za odtwarzanie muzyki z radia lub płyt płaci tylko 50 proc. z nich.

- EUR 0,14% 4,17 zł
- CHF 0,14% 3,48 zł
- USD 0,56% 3,39 zł
-
PT 17:50
Solar zmaga się z zakazem handlu w niedziele
-
PT 17:29
Nathaniel Robinson globalnym dyrektorem w Cushman & Wakefield
-
PT 17:12
W Inowrocławiu powstanie park handlowy
-
PT 16:43
Duże centrum hurtowe szykowane jest koło Warszawy
-
PT 16:39
Olsztyński Centaurus rośnie całodobowo
-
PT 16:21
Większy kompleks produkcyjny BBC w Mirosławcu
-
PT 16:09
Duży kompleks magazynowy Homanit powstanie w Karlinie
-
PT 15:45
Gama rośnie. Kolejny sklep dołącza do sieci
-
PT 15:43
Klub Innowatora KSSE kształci przyszłe kadry
-
ŚR 10:40
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
Panattoni bije rekordy z Leroy Merlin. Budują największy magazyn w Polsce
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
Hotelarze na zakupach
-
Ponad 80 marek i 41 tys. mkw. w sercu miasta. Oto nowa Galeria Centrum
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
Chińska sieć hotelowa rusza na podbój Europy
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Dobre prognozy dla TXM, słabsze dla Gino Rossi i Monnari
-
3
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
4
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
5
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
6
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
7
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
8
Chcemy być w stolicach świata mody
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!