PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Najemcy chcą być tam, gdzie są klienci

  • Autor: Propertynews.pl
  • 17 lis 2015 12:04

Najemcy chcą być tam, gdzie są klienci Piotr Karpiński, Director, Head of Retail Asset Services, CBRE

Nowe centra handlowe w Łodzi czeka duża konkurencja i ograniczone zaufanie najemców - uważają uczestnicy sesji „Centra Handlowe. Koniec złotej epoki handlu?”

REKLAMA

Rynek handlowy w aglomeracji łódzkiej to 16 centrów handlowych o powierzchni ponad 0,5 mln mkw., co daje nasycenie na poziomie 525 mkw. na tys. mieszkańców. To dużo w porównaniu np. z Krakowem (340 mkw.).

Jednocześnie w mieście jest znacznie mniej pustostanów niż w stolicy Małopolski - 2,4 proc. do 3,7  proc. Co ciekawe, w Łodzi zlokalizowane są jedne z największych centrów w kraju – Manufaktura i Port Łódź – każde z powierzchnią ponad 100 tys. mkw. GLA. Co nam mówią te dane o łódzkim rynku handlowym?

- W Łodzi nasycenie powierzchnią handlową jest wyższe niż w Krakowie i porównywalne do tego, obowiązującego w Poznaniu - mówi Piotr Karpiński, Director, Head of Retail Asset Services, CBRE

- Na rynek wchodzą kolejne centra, które odpowiadają na najnowsze potrzeby klientów. Wiele obecnych obiektów to centra pierwszej i drugiej generacji. To nie jest łatwy rynek, który czekają jeszcze zmiany. Niegdyś Manufaktura przyczyniła się do handlowej rewolucji w mieście, dziś takim obiektem może być Sukcesja - mówi Piotr Karpiński. - Sukcesja cały czas się rozwija i wciąż notujemy nowe otwarcia salonów. Chcemy wspólnie stworzyć ciekawą ofertę dla wszystkich - dodaje.

Czy otwarcie Sukcesji odbiło się na innych wielkopowierzchniowych obiektach handlowych? - Z punktu widzenia Manufaktury nie odczuliśmy na razie efektu otwarcia Sukcesji, choć można się było tego spodziewać - mówi Sławomir Murawski, dyrektor Centrum Handlowego Manufaktura. 

Do nowych obiektów sceptycznie podchodzą najemcy. - Najlepsze centra handlowe wcale nie muszą być duże i popularne, ale rywalizację wygrają te, znajdujące się najbliżej potencjalnego klienta. Staramy się być bardzo blisko rodzin i ludzi - mówi Mieczysław Andersz, dyrektor handlowy, CDRL SA.

- Mamy 232 sklepy z czego ponad 80 mieści się w centrach handlowych - tłumaczy Andersz. Coccodrillo nie otworzyło sklepu w Sukcesji, ale pojawiło się w listopadzie w Pasażu Łódzkim. - Wchodzimy do tych centrów handlowych, gdzie mamy klientów. Boimy się wchodzić do nowych centrów handlowych. Nikt nam nie zapewnia obrotów gwarantujących zyski - tłumaczy Mieczysław Andersz, dyrektor handlowy, CDRL SA. 

- To standardowe zachowania rynkowe. Najemcy nie chcą ponosić ryzyka, nie znając potencjału obiektu - mówi Piotr Karpiński – Director, Head of Retail Asset Services, CBRE Sp. z o.o. - Po otwarciu obiektu zainteresowani najmem stają się coraz bardziej otwarci na rozmowy - dodaje.

Na znaczeniu zyskują za to centra w regionie. - Notujemy coraz mnie „wycieczek” na zakupy do Łodzi. - Ludzie zaczęli szanować swój czas i pieniądze - mówi Mariusz Kabziński, dyrektor, Galeria Olimpia.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • łodzianin 79 2015-11-17 15:51:26
    Pan ze zdjęcia mija się z prawdą. W Sukcesji jest pusto jak na plaży. Jeżeli rozwijany jest koncept “Plaża w mieście”, to wróżę sukces Sukcesji.
  • Gość 2015-11-17 14:01:19
    Porównywanie "handlowej rewolucji" Manufaktury z Sukcesją świadczy o braku kontaktu z rzeczywistością. Żadne łódzkie centrum handlowe nie zostało tak źle ocenione na starcie przez rynek (czytaj: klientów), jak Sukcesja. Może za 2-3 lata uda się ten obiekt wyprowadzić na prostą, czego życzę. Może...

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA