PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Najemcy głośno o grzechach właścicieli i zarządców centrów handlowych

  • Autor: Propertynews.pl
  • 11 lip 2012 10:07

Najemcy głośno o grzechach właścicieli i zarządców centrów handlowych

Właściciele centrów handlowych podczas podpisywania umów najmu często nie zwracają uwagi na potrzeby najemców - uważają przedstawiciele Polskiego Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych. Jak twierdzą, sieci handlowe mają problem z krzywdzącymi zapisami w kontraktach.

REKLAMA

Według Anny Klinowskiej, prezesa Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych, najemcy często stykają się z obojętnością właścicieli obiektów wielkopowierzchniowych. Do głównych problemów w jej opinii należą tzw. „siódemki" oraz naliczanie wysokich kosztów eksploatacyjnych.

„Siódemka" to popularna nazwa art. 777 Kodeksu Postępowania Cywilnego. Zapis ten jest często wykorzystywany przez właścicieli centrów handlowych. Uniemożliwia on najemcom walkę w sądzie o własne prawa z racji konieczności wcześniejszego zapłacenia olbrzymich sum na rzecz wynajmujących powierzchnię.

Według Stowarzyszenia, innym aspektem świadczącym o nierównościach pomiędzy najemcami a właścicielami powierzchni handlowych jest wyliczanie nieproporcjonalnych kosztów eksploatacyjnych. Zdarza się, że najemcy są informowani o podwyższeniu takich kosztów w momencie ich zapłaty, bez wyjaśniania przyczyn podwyżki. A takie wzrosty mogą wynieść nawet 100 proc. wcześniejszej wartości.

Kolejnym problemem, z jakim stykają się najemcy powierzchni handlowych, jest zobowiązywanie ich do otwierania salonów w niezbyt popularnych centrach. W ten sposób, chcąc trafić do szerokiego grona potencjalnych klientów, najemcy muszą poświęcić duże środki na utrzymywanie salonów w znacznie gorszych obiektach. A, jak oceniają przedstawiciele PSNPH, w każdej placówce trzeba zatrudnić co najmniej 5 osób, by mogła funkcjonować w godzinach otwarciach centra handlowego. Nie są to wszystkie koszty, jakie wiążą się z utrzymywaniem salonu, często więc takie punkty generują straty.

Przedstawicielki stowarzyszenia zwracają też uwagę na nieoddający ich zdaniem prawdziwej sytuacji wskaźnikowi footfall. Pokazuje on liczbę  odwiedzających, co jednak nie przekłada się jednocześnie na ilość pieniędzy, jakie klienci pozostawiają w kasach sklepowych. Jest to spowodowane, zdaniem członków zarządu, zmianą podejścia klientów do galerii handlowych. Coraz częściej są traktowane jako miejsce spędzania wolnego czasu, a nie zakupów.

- Naszym zadaniem jako stowarzyszenia jest działanie na rzecz zapewnienia równych praw i obowiązków dla najemców i wynajmujących lokale w obiektach handlowych. W tym celu, we współpracy z wieloma najemcami sieciowymi, stworzyliśmy Kodeks Najlepszych Praktyk w Umowach Najmu, który stanowi wykaz rekomendowanych zasad najmu powierzchni handlowych - mówi Anna Klinowska.

Polskie Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych jest dobrowolnym zrzeszeniem, powołanym dla zacieśnienia współpracy między najemcami powierzchni handlowych w centrach handlowych i realizacji celów wskazanych w statucie stowarzyszenia. Należy do nich ochrona interesów najemców oraz koordynacja ich działań.

Do stowarzyszenia należą m.in.: Komfort, Venezia, Unisono, Timberland, Sizeer, Gatta, Wojas, Bartek, Flo, Almi Decor, Vision Express, Komputronik, Drogeria Natura, 50 style.

  • Najemca Galerii w Toruniu 2015-03-07 19:57:21
    Witam.
    Jestem od 9 lat najemcą w toruńskiej galerii. W 2014 roku rozpoczęto rozbudowę galerii . Przez 11 miesięcy mój towar w sklepie był zasypywany białym pyłem z budowy , który przedostawał się przez otwory w suficie . Rozbudowę zakończono pod koniec roku 2014 .
    Na początku 2015 roku zaczęto wymieniać płytki w starej części galerii. Znowu pełno pyłu , kurzu , który osadzał się w ciągu dnia na całym towarze . Prace są prowadzone w nocy . W obecnej chwili część
    sklepów przenosi się do nowo wybudowanej części galerii , natomiast
    stara część zaczyna świecić pustymi lokalami .
    Od tygodnia mój sklep sąsiedni przeniósł się do nowej części .
    Ta sytuacja spowodowała ciemny KĄT !!! Można powiedzieć , że w danej chwili nie ma obrotów !!!!!!
    Przez rozbudowę obroty spadły ponad 50% , a w obecnej sytuacji sprzedaję jedną parę butów dziennie . Trafił się dzięń , że było " O "
    obrotów . Jestem u kresu wytrzymałości !!! Ale nie poddam się , będę walczyła !!!!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA