PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Najważniejsza jest rentowność. Esotiq & Henderson nie boi się zamknięć i planuje nowe projekty

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 05 kwi 2018 07:57

Najważniejsza jest rentowność. Esotiq & Henderson nie boi się zamknięć i planuje nowe projekty mat.pras.

Rok 2017 był jednym z najbardziej pracowitych w historii grupy Esotiq & Henderson. - Decyzja o podziale spółki, optymalizacja sieci sprzedaży w kraju, rozwój liczby salonów za granicą, praca nad wzrostem rentowności, redukcja zapasów i zadłużenia przyniosły oczekiwane efekty - pisze Adam Skrzypek, prezes zarządu Esotiq & Henderson. Pora na kolejne wyzwania. Grupa startuje z nowym projektem - szyciem męskich koszul na miarę. To innowacyjna usługa na rynku, bo - jak zapewnia prezes - do tej pory w Polsce w internecie nikt jeszcze nie zaproponował takiego serwisu na dużą skalę.

REKLAMA

W minionym roku grupa Esotiq & Henderson zakończyła proces podziału. Część odzieżowa została wydzielona do nowego podmiotu - EMG SA. Obecnie grupę tworzą jednostka dominująca oraz spółki zależne - Esotiq Germany GmbH i Luma sp. z o. o. "Podział miał znaczący wpływ na sieć sprzedaży, która na koniec ubiegłego roku liczyła 286 salonów, wobec 304 rok wcześniej. Powierzchnia handlowa  zmniejszyła się o 14 proc., do 17,3 tys. mkw. Optymalizacja sieci przyniosła efekty. Sprzedaż wzrosła do 156,5 mln zł (+11 proc.), a sprzedaż jednostki dominującej do 148,4 mln zł (+19,5 proc.). Odbicie w wynikach jest też mocno widoczne na poziomie zysku operacyjnego i wyniku netto" - pisze prezes Adam Skrzypek.

Decydując się na nowe lokalizacje w sieci Esotiq, która odpowiada za zdecydowaną większość przychodów grupy, stawiano na te, które najlepiej rokują. Nie obyło się również bez zamknięć. "Koszty operacyjne i koszty sklepów rosły znacznie wolniej niż sprzedaż. Jednostkowy zysk operacyjny w 2017 r. wzrósł z 5 do 9,8 mln zł, a zysk netto z 4,1 do 8,1 mln zł. Odbicie w wynikach grupy było też znaczące. Dziś jesteśmy spółką z mocniejszymi przepływami operacyjnymi i niższym zadłużeniem" - pisze prezes grupy.

Kanał e-commerce stanowi dynamicznie rosnącą część sprzedaży. Firma zakłada, że sprzedaż w sklepach internetowych nadal będzie rosła w dwucyfrowym tempie.

Także ekspansja na Wschód przyniosła oczekiwane efekty. Na Ukrainie i Białorusi grupa ma 18 salonów franczyzowych. Jesienią 2017 r. otwarty został pierwszy sklep w Mołdawii. "Wschód uważamy za perspektywiczny kierunek. Oczekujemy, że w tym roku sieć sprzedaży na Wschodzie powiększy się z 19 do 32 salonów. Trwają przygotowania do otwarcia nowych sklepów w kolejnych krajach - w Rosji i Kazachstanie. Spore nadzieje wiążemy także z naszą niemiecką spółką. W ubiegłym roku stacjonarna sieć sprzedaży w Niemczech powiększyła się o salon w Stadt-Galerie w Hameln. W tym roku w Niemczech chcemy otworzyć 5 nowych salonów. Planujemy, że na koniec tego roku będzie ich 9" - zapowiada Adam Skrzypek.

"W tym roku nadal najważniejsza dla nas będzie rentowność. Oczekujemy dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży i rozwoju sieci salonów, ale będziemy skupiać się na najlepiej rokujących lokalizacjach. Zdecydowanie preferujemy jakość nad ilość" - mówi prezes.

Grupa planuje powiększenie sieci Esotiq w Polsce o 20 salonów - do 283. "Chcemy też w pełni wykorzystać potencjał naszych marek. Dlatego zaangażowaliśmy się w nowy projekt związany z marką Henderson - szycie męskich koszul na miarę. To innowacyjna usługa na naszym rynku. Do tej pory w Polsce w Internecie nikt jeszcze nie zaproponował takiego serwisu na dużą skalę" - pisze Adam Skrzypek.  Grupa udziela licencji na markę, a za rozwój tego projektu odpowiada nowy partner - spółka MTM Shirts.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.