PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Należące do koncernów sieciowe kawiarnie zyskują w oczach Polaków

  • Autor: PAP
  • 16 kwi 2012 10:16

Wbrew pozorom do kawiarni nie chodzimy "na kawę" (21 proc. odpowiedzi) lecz po to, by spotkać się ze znajomymi (58 proc.), wynika z cytowanego przez "Puls Biznesu" badania TNS OBOP, zrealizowanego dla Makro Cash&Carry na potrzeby raportu "Polska na talerzu".

REKLAMA

Mała czarna coraz częściej kusi Polaków. Statystyczny Kowalski odwiedza kawiarnię 11 razy w roku - o jeden raz więcej niż jeszcze dwa lata temu - i zostawia w niej średnio 11,55 zł.

55 proc. klientów preferuje lokalne kawiarnie. To dużo, ale w poprzedniej edycji badania - z 2010 r. - było o 7 proc. lepiej. Straciły też cukiernie, w których podaje się kawę - 2 lata temu były pierwszym wyborem 25 proc. klientów; teraz 23 proc.

Zyskują za to należące do koncernów kawiarnie sieciowe (13 proc.) i klubokawiarnie (7 proc.). Kobiety chodzą do kawiarni częściej od mężczyzn i najchętniej zamawiają tam kawę latte (pierwszy wybór 67 proc. klientek), podczas gdy mężczyźni są wierni espresso (42 proc.).

Polska znajduje się na siódmym miejscu w Europie pod względem spożycia kawy.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA