PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nawigacja wewnętrzna pomoże w marketingu ukierunkowanym centrów handlowych

  • Autor: PAP
  • 23 paź 2017 14:59

Nawigacja wewnętrzna pomoże w marketingu ukierunkowanym centrów handlowych fot. Pixabay

Systemy nawigacji wewnętrznej to technologia coraz szerzej stosowana przez centra handlowe. Oprócz pomocy klientom w poruszaniu się po obiekcie, może wspomagać marketing ukierunkowanym. Globalny rynek tej technologii do 2022 roku ma być wart 41 mld dolarów.

REKLAMA

Na rynku pojawiają się obecnie nowe rozwiązania technologiczne do systemów lokalizacyjnych, które pozwalają nie tylko na stworzenie map nawigacji wewnętrznej dla klientów obiektów, ale też na działania z zakresu marketingu ukierunkowanego.

Jak wyjaśnia dyrektor sprzedaży stacjonarnej w Philips Lighting, Tomasz Waszkiewicz, "do tej pory jeśli sklep lub centrum handlowe decydowało się na zakup takiego systemu, dane były transmitowane poprzez Bluetooth za pomocą sieci dodatkowych czujników. Taka architektura ograniczała możliwości wykorzystania systemu i wymagała bardzo gęstego rozmieszczenia urządzeń pomiarowych, czyli często dodatkowych inwestycji".

Nowe rozwiązania technologiczne wykorzystująca sztuczne oświetlenie i fale emitowane przez urządzenia mobilne klientów, pozwalają na dużo dokładniejsze lokalizowanie ich wewnątrz obiektów handlowych. Specjalne czujniki, które montowane są w oprawach oświetleniowych, komunikują się w takim systemie z czujnikiem światła znajdującym się w smartfonie klienta i na tej podstawie określają jego położenie. Dokładność pomiaru może wynosić nawet 20-30 cm.

"Wiedząc, gdzie dokładnie znajduje się nasz klient, możemy w czasie rzeczywistym przesyłać mu informacje o promocjach, kuponach rabatowych, zachęcać go do różnych aktywności i odwiedzenia naszego sklepu. Systemy nawigacji wewnętrznej to również kopalnia wiedzy o zachowaniach i przyzwyczajeniach konsumentów" - dodaje Waszkiewicz.

Według analityków firmy Market and Markets, globalny rynek systemów nawigacji wewnętrznej na koniec 2017 roku będzie wart 7 mld dolarów. Jednym z powodów jego prognozowanego wzrostu ma być rozwój nowych standardów komunikacji bezprzewodowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA