PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nawigacja wewnętrzna pomoże w marketingu ukierunkowanym centrów handlowych

  • Autor: PAP
  • 23 paź 2017 14:59

Nawigacja wewnętrzna pomoże w marketingu ukierunkowanym centrów handlowych fot. Pixabay

Systemy nawigacji wewnętrznej to technologia coraz szerzej stosowana przez centra handlowe. Oprócz pomocy klientom w poruszaniu się po obiekcie, może wspomagać marketing ukierunkowanym. Globalny rynek tej technologii do 2022 roku ma być wart 41 mld dolarów.

REKLAMA

Na rynku pojawiają się obecnie nowe rozwiązania technologiczne do systemów lokalizacyjnych, które pozwalają nie tylko na stworzenie map nawigacji wewnętrznej dla klientów obiektów, ale też na działania z zakresu marketingu ukierunkowanego.

Jak wyjaśnia dyrektor sprzedaży stacjonarnej w Philips Lighting, Tomasz Waszkiewicz, "do tej pory jeśli sklep lub centrum handlowe decydowało się na zakup takiego systemu, dane były transmitowane poprzez Bluetooth za pomocą sieci dodatkowych czujników. Taka architektura ograniczała możliwości wykorzystania systemu i wymagała bardzo gęstego rozmieszczenia urządzeń pomiarowych, czyli często dodatkowych inwestycji".

Nowe rozwiązania technologiczne wykorzystująca sztuczne oświetlenie i fale emitowane przez urządzenia mobilne klientów, pozwalają na dużo dokładniejsze lokalizowanie ich wewnątrz obiektów handlowych. Specjalne czujniki, które montowane są w oprawach oświetleniowych, komunikują się w takim systemie z czujnikiem światła znajdującym się w smartfonie klienta i na tej podstawie określają jego położenie. Dokładność pomiaru może wynosić nawet 20-30 cm.

"Wiedząc, gdzie dokładnie znajduje się nasz klient, możemy w czasie rzeczywistym przesyłać mu informacje o promocjach, kuponach rabatowych, zachęcać go do różnych aktywności i odwiedzenia naszego sklepu. Systemy nawigacji wewnętrznej to również kopalnia wiedzy o zachowaniach i przyzwyczajeniach konsumentów" - dodaje Waszkiewicz.

Według analityków firmy Market and Markets, globalny rynek systemów nawigacji wewnętrznej na koniec 2017 roku będzie wart 7 mld dolarów. Jednym z powodów jego prognozowanego wzrostu ma być rozwój nowych standardów komunikacji bezprzewodowej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.