PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Neinver ukończył kolejny etap inwestycji w Katowicach

  • Autor: PAP
  • 03 lut 2013 20:01

Neinver ukończył kolejny etap inwestycji w Katowicach

Od soboty pasażerowie mogą korzystać z podziemnego dworca autobusowego w centrum Katowic. Do użytku oddano także 230-metrowy tunel, który połączył wschodnią i zachodnią część centrum miasta. Inwestycja kosztowała ok. 280 mln zł.

REKLAMA

Przedsięwzięcie jest częścią wielkiej inwestycji realizowanej od ponad dwóch lat w śródmieściu stolicy Górnego Śląska. W październiku zeszłego roku do użytku oddano nowy dworzec kolejowy, a w drugiej połowie tego roku otwarta zostanie położona tuż przy nim Galeria Katowicka. Powstaje ona na miejscu dawnego dworca autobusowego, który przeniesiono pod ziemię. Natomiast dawną, jednokierunkową na tym odcinku, ulicę Dworcową zastąpił w tym miejscu dwukierunkowy przejazd pod budynkiem.

Prezydent miasta Piotr Uszok wskazał w sobotę, że na terenach i ulicach wokół dworca w jednym czasie realizowanych jest aż siedem projektów inwestycyjnych. Do końca roku ma zakończyć się m.in. modernizacja ulicy 3 maja, wraz z torowiskiem. W sumie na przebudowę układu drogowego wokół dworca miasto wydaje ok. 70 mln zł.

"Również w tym roku przystąpimy do przebudowy ulic Pocztowej i Młyńskiej (w sąsiedztwie rynku - PAP), aby całe otoczenie komunikacyjne tego obiektu spełniało najwyższe standardy i było co najmniej w jakości nowego dworca - kolejowego czy autobusowego" - zapowiedział prezydent. Jeszcze w tym roku rozpocznie się też kompleksowa przebudowa ulicy Kościuszki.

Zdaniem Uszoka nowe dworce to zmiana nie tylko estetyczna, ale także funkcjonalna. Według niego teraz śródmiejska przestrzeń miasta będzie wykorzystana bardziej racjonalnie, z pożytkiem dla mieszkańców. Sprawniejsza ma być także komunikacja w centrum, choć pesymiści przewidują korkowanie się wjazdów do tunelu. Przejazd pod budynkiem liczy 230 metrów, a wraz z zewnętrznymi zjazdami - 300 m.

Z podziemnego dworca na razie będzie korzystać 12 linii autobusowych, czyli - w każdy dzień roboczy - 586 autobusów. Z czasem liczba kursujących tędy linii może wzrosnąć. Gdy - prawdopodobnie w końcu lata - otwarta zostanie galeria handlowa, z terminalu będą mogły korzystać także taksówki i busy. Termin otwarcia galerii zależy m.in. od tego, jak uda się skoordynować kończące się prace w tym obiekcie z modernizacją ulicy 3 maja; trzeba bowiem zapewnić dojazd do budowanej galerii.

Z nowego terminalu korzystają 0, 12, 37, 50, 110, 115, 600, 672, 674, 689, 910 oraz linia "Lotnisko"; jednocześnie zmienione lub skrócone zostały trasy części z nich. Pozostałe linie będą w większości zatrzymywać się w miejscach, gdzie od grudnia 2010 r. skierowano je na czas przebudowy dworca. Pasażerowie otrzymują ulotki informujące o zmianach i nowej organizacji.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA