PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Netto Polska chce mieć 1000 sklepów w naszym kraju

  • www.portalspozywczy.pl
  • 11 gru 2013 14:51

Sieć dyskontów Netto Polska ocenia, że w ciągu kilku lat, może zwiększyć liczbę sklepów w naszym kraju do około 1.000 - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Kent Petersen, dyrektor generalny Netto Polska.

REKLAMA

- Tak dużo, jak będzie możliwe - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Kent Petersen pytany ile sklepów chce mieć Netto w Polsce za kilka lat i jaka jest docelowa liczba sklepów.

- Nie kalkulujemy, jaka ma być docelowa liczba naszych sklepów, ale skoro np. Biedronka może mieć 2200 placówek, to my na pewno możemy ich mieć około 1000. Sądzę, że jest jeszcze miejsce na bardzo dużo sklepów Netto w Polsce. Nie mamy jednak docelowego pułapu, jak Biedronka, która poinformowała, że chce mieć 3 tys. sklepów i już - dodaje.

- Nie chcemy sobie stawiać konkretnego celu, ponieważ bardzo wiele zależy m.in. od siły nabywczej naszych klientów. Jeśli ich siła nabywcza wzrośnie, to na rynku będzie więcej miejsca także na nasze sklepy. Na dziś byłbym dumny, mając tysiąc sklepów w Polsce - mówi również.

Dodaje, że Netto chce rozwijać się raczej organicznie, ale nie wyklucza akwizycji.

- Naszym celem jest wzrost organiczny, ale też oczywiście nieustannie obserwujemy rynek pod kątem możliwości przejęć i jeśli coś się pojawi, to będziemy bardzo zainteresowani. Na razie naszym celem jest jednak wzrost organiczny - mówi Petersen.

Sygnalizuje też, że Netto chce przyspieszyć ekspansję w Polsce. W 2013 roku spółka otworzy łącznie ok. 45 nowych sklepów, a w przyszłym roku będzie to ok. 50 sklepów. Dyrektor generalny spółki zaznacza jednak, że jest to minimum i dodaje, że rozważany jest też wariant otwierania 75 sklepów rocznie.

Netto Polska chce też na każde 50 nowych sklepów otwierać nowy magazyn logistyczny, czyli mniej więcej co dwa-trzy lata.

Należąca do duńskiego koncernu handlowego Dansk Supermarked, sieć dyskontów Netto, jest obecna na naszym rynku od sierpnia 1995 roku, kiedy to otwarty został pierwszy sklep w Szczecinie. W tym roku liczba sklepów Netto może zwiększyć się do około 312.

Duńska sieć sklepów spożywczych oferuje produkty pierwszej potrzeby po najniższych cenach na rynku. Netto stanowi część Dansk Supermarked A/S, drugiego co do wielkości przedsiębiorstwa działającego w branży handlu detalicznego w Danii. Poza Polską i Danią, sieć rozwija się w Niemczech i Szwecji.

Do flagowej inicjatywy biznesowej DS należy sieć Netto, na rozwój której kładziony jest bardzo duży nacisk zarówno na rynku wewnętrznym, jak i po za granicami kraju.

Grupa Dansk Supermarked rozwija sieci sklepów pod szyldami Netto, F�tex, Bilka i Salling w Danii, Polsce, Niemczech i Szwecji.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA