PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nie każde centrum handlowe wymaga przebudowy

  • Autor: Propertynews.pl
  • 18 maj 2015 13:20

Nie każde centrum handlowe wymaga przebudowy Renata Kusznierska

Właściciele i zarządcy starszych centrów handlowych, chcąc konkurować na rynku z nowymi projektami deweloperskimi i utrzymać odpowiednie wskaźniki odwiedzalności, często decydują się na rozbudowę lub przebudowę obiektu. Jednak nie każda galeria działająca od ponad dekady wymaga aż tak czasochłonnej i kosztownej inwestycji.

REKLAMA

Czasami, żeby wzmocnić pozycję rynkową obiektu, wystarczy tylko lekka modernizacja, dopasowanie oferty handlowej do zmieniających się trendów poprzez odpowiedni tenant-mix, czy wprowadzenie dodatkowych usług i technologii e-commerce.

- W Polsce na rynku nowoczesnej powierzchni handlowej funkcjonuje 389 centrów handlowych o łącznej powierzchni 9,38 mln metrów kwadratowych (według danych DTZ). Spośród 212 centrów handlowych otwartych w latach 1995-2005, czyli mających minimum 10 lat, tylko 69 obiektów przeszło proces rozbudowy. Natomiast w ciągu najbliższych dwóch lat (2015-2016) na rynku pojawi się 60 nowych centrów handlowych o łącznej powierzchni 900 tys. m kw. – Widoczny przyrost nowoczesnej powierzchni handlowej powoduje, że właściciele istniejących obiektów muszą przeanalizować potencjał danego projektu na tle konkurencji, a także określić na jakim etapie cyklu życia znajduje się inwestycja. Wczesna analiza tych danych i znalezienie optymalnego rozwiązania dla centrum handlowego może zapobiec odpływowi klientów, a co za tym idzie pozwoli utrzymać odpowiedni poziom dochodów – mówi Renata Kusznierska, dyrektor Zespołu Powierzchni Handlowych CEE w firmie DTZ.

Dla każdego centrum handlowego najważniejszym czynnikiem mówiącym o potencjale obiektu jest lokalizacja, która określa strefę oddziaływania (ang. catchment area).

– To lokalizacja ma decydujący wpływ na możliwości przeprowadzenia jakichkolwiek działań zwiększających atrakcyjność obiektu. Pokazuje, czy teren na którym znajduje się centrum handlowe dysponuje przestrzenią pod rozbudowę lub przebudową, czy tylko pozwala na przeprowadzenie inwestycji wewnątrz obiektu. Dlatego nie zawsze właściciel centrum handlowego może zwiększyć wartość powierzchni handlowej poprzez rozbudowę. Niekiedy położenie rynkowe galerii może ulec zmianie poprzez wprowadzenie nowych najemców, dodatkowych usług i nowoczesnych technologii, a także poszerzenie oferty pozahandlowej dla klientów – podkreśla Renata Kusznierska.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA