PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nie ma co liczyć na nowe centra w Łodzi

  • Autor: Propertynews.pl
  • 11 sie 2017 11:49

Nie ma co liczyć na nowe centra w Łodzi Sukcesja. Ostatnia inwestycja handlowa oddana do użytku w Łodzi

Ostatni rok na łódzkim rynku centrów handlowych nie przyniósł nowych inwestycji. Priorytetem było uatrakcyjnienie oferty handlowo-usługowo-gastronomicznej w działających obiektach. Taki trend utrzyma się także w najbliższych latach – podsumowuje firma doradcza Colliers International.

REKLAMA

Mieszkańcy aglomeracji łódzkiej mają do dyspozycji blisko 1 200 sklepów w 16 centrach handlowych o łącznej powierzchni 555 tys. mkw. Nasycenie powierzchnią handlową wynosi 571 mkw./1 000 mieszkańców. Jedno centrum handlowe obsługuje zatem średnio 60 700 osób.

W ciągu dwóch najbliższych lat w mieście nie pojawi się żaden nowy obiekt, a przyszłe projekty znajdują się we wczesnej fazie planowania. Właściciele istniejących obiektów wciąż będą skupiać się na modernizacjach, rekomercjalizacjach i zmianach jakościowych.

Największe zmiany zachodzą w centrum handlowym Port Łódź, gdzie realizowany jest etapami plan modernizacji (lata 2016-2019). W centrum wyremontowano pasaże i strefę restauracyjną, stworzono nowe strefy relaksu i zabaw, a także zewnętrzne udogodnienia takie, jak stacja rowerów miejskich i siłownia „pod chmurką”. W planach pozostaje przygotowanie przestrzeni co-workingowej, nowych miejsc wypoczynku, zewnętrznych boisk oraz „psiego ogródka”. W centrum systematycznie pojawiają się nowi najemcy, zarówno wielkopowierzchniowi, jak Jysk czy Martes Sport, jak i mniejsi, tacy jak: Samsung, Medicine i Eurofirany. Zmienia się także oferta gastronomiczna Portu Łódź – swoje punkty otworzyły tu ostatnio restauracja Olimp i kawiarnia A. Blikle.

Nowości wprowadzają także inne łódzkie centra handlowe. W Sukcesji otworzyła się pierwsza w mieście restauracja Vapiano, w Manufakturze swoje sklepy uruchomiły marki Origins, U.S. Polo Assn. i Hego’s, a do grona najemców w Pasażu Łódzkim dołączyli Jysk, Only i Monnari.

Nowy projekt, Tkalnia (12 tys. mkw.), pojawi się natomiast w Pabianicach. Postindustrialny budynek ma zostać przebudowany na potrzeby centrum handlowo-rozrywkowego do 2019 roku.

Coraz większym zainteresowaniem inwestorów, deweloperów, najemców i mieszkańców cieszy się obszar Nowego Centrum Łodzi, gdzie realizowane są pierwsze inwestycje biurowe. Z uwagi na rozmach projektów rewitalizacyjnych, Łódź jest jednym z trzech kandydatów (obok Buenos Aires i Minneapolis) do organizacji Expo 2022, którego tematem przewodnim jest „Rewitalizacja jako warunek rozwoju aglomeracji na świecie”.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • tołdi 2017-08-11 13:30:05
    Już powstanie Sukcesji w obecnym kształcie (bez hotelu) było nieuzasadnione pod względem nasycenia powierzchni handlowych, a szczególnie w tym miejscu, gdzie nieopodal znajdują się Galeria Łódzka i Pasaż Łódzki, a 3 km dalej największe centrum handlowe w regionie, czyli Manufaktura.
    Dowodem tego jest niski stopień wynajętej powierzchni w tym centrum handlowym, gdzie na 160 lokali jedynie ok. 60% posiada najemców, reszta to pustostany.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA