PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Niemcy, Chorwacja i Bliski Wschód priorytetowymi kierunkami ekspansji LPP

  • Autor: newseria.pl
  • 27 sie 2014 12:33

LPP planuje otworzyć w tym roku cztery sklepy Reserved w Niemczech, a docelowo ma ich przybywać co roku dziesięć. Gdańska spółka wchodzi obecnie na rynek w Katarze i hamuje inwestycje w Rosji mimo ponad 20-proc. dynamiki sprzedaży. Po tym, jak marka Reserved zdobędzie uznanie klientów, LPP chce oferować na rynkach zagranicznych inne brandy i w perspektywie kilku lat przewiduje wzrost udziału zagranicy w przychodach do 50 proc., a potem przekroczenie tego progu.

REKLAMA

- Od wielu lat rozwijamy się w dużym tempie i w każdym okresie szykujemy się do rozwoju w kolejnym. W pierwszym półroczu tego roku bardzo dużo zrobiliśmy, przygotowując się do wejścia na rynek niemiecki, chorwacki oraz do otwarcia pierwszych sklepów franczyzowych na Półwyspie Arabskim - mówi z agencji informacyjnej Newseria Inwestor Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP SA.

W pierwszym półroczu 2014 r. LPP odnotowało 152,74 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej wobec 139,03 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 2,13 mld zł wobec 1,74 mld zł w pierwszej połowie 2013 r.

Mimo trwającego konfliktu między Rosją a Ukrainą LPP zwiększyło sprzedaż na Ukrainie i w Rosji do 500,3 mln zł (wzrost o 19,9 proc. rok do roku). Na polskim rynku dynamika wzrostu sprzedaży wyniosła 22,7 proc. w ujęciu rocznym, z kolei w pozostałych krajach UE - 25,1 proc. rok do roku. W pierwszym półroczu LPP otworzyło 168 sklepów o łącznej powierzchni około 85 tys. mkw., w tym 91 sklepów za granicą. W drugiej połowie 2014 r. gdańska spółka chce otworzyć 4 sklepy w Niemczech i 5 w Chorwacji. W planach są także inne rynki Europy Zachodniej, a także Bliski Wschód, gdzie LPP zaczyna ekspansję od Kataru.

- Naszą największa marką jest oczywiście Reserved - około 50 proc. przychodów ze sprzedaży realizujemy dzięki tej marce. Jest to brand, który ma w swojej ofercie produkty dla najszerszego grona klientów, bo od niemowlaka aż do starszego pana, krótko mówiąc, każdy może tam znaleźć coś dla siebie - mówi Pachla.

W pierwszych 6 miesiącach 2014 r. sprzedaż marki Reserved wyniosła 1,055 mld zł, Cropp - 0,33 mld zł, House - 0,269 mld zł, Mohito - 0,243 mld zł oraz Sinsay - 0,088 mld zł. Pachla twierdzi, że żadna z nich nie jest obecnie priorytetowa pod względem nakładów inwestycyjnych. Spółka pracuje jednak nad nową marką, która ma się pojawić w połowie 2016 r.

- Wszystkie marki mają zbliżone wyniki, jeśli uwzględnimy wielkości sieci sklepów. Nie ma takiego brandu, w który należałoby szczególnie inwestować. Nasze inwestycje dotyczą raczej rozwoju sieci - zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami - uważa Pachla.

Obecnie 1/3 przychodów LPP jest generowana na rynkach zagranicznych, ale ich udział będzie się konsekwentnie zwiększał, bo ambicją spółki jest być firmą globalną, jak zapewnia Dariusz Pachla.

- Struktura przychodów zmienia się od kilku lat na rzecz zwiększenia udziału tych spoza granic Polski i będzie zmieniała się w dalej z tego powodu, że rynek polski jest już bardzo nasycony naszymi sklepami. Sądzę, że w ciągu kilku najbliższych lat 50 proc. naszych przychodów będziemy osiągali poza granicami Polski - przewiduje wiceprezes LPP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.