PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Nike na pierwszym miejscu, na drugim Zara. Wartość marek odzieżowych wzrosła w tym roku do 118 mld dol.

Nike na pierwszym miejscu, na drugim Zara. Wartość marek odzieżowych wzrosła w tym roku do 118 mld dol.
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 01 sie 2019 15:45

Wartość marek odzieżowych wzrosła w tym roku o 1 proc., do 118 mld dol. dzięki markom sportowo-rekreacyjnym, które są postrzegane jako te działające w duchu odpowiedzialności społecznej i ekologicznej - powiedział Graham Staplehurst z Kantar, omawiając ranking najcenniejszych marek świata.

Z rankingu najcenniejszych marek świata 2019 roku, ogłoszonym przez WPP i Kantar, wynika, że najcenniejszą odzieżową marką jest Nike - "dzięki modzie na noszenie ubrań sportowych na co dzień". Na kolejnych pozycjach znalazły się: Zara (22,58 mld dol.), Adidas (13,35 mld dol.), Uniqlo (9,8 mld dol.), Lululemon (6,9 mld dol.), H&M (6,3 mld dol.), Under Armour (3,9 mld dol.), The North Face (2,8 mld dol.), Levi's (2,4 mld dol.), Ralph Lauren (2,4 mld dol.)

Zaznaczono, że innowacyjne, nowe tkaniny i wzory w ubraniach pełniących podwójną rolę: sportową i rekreacyjną, przyczyniły się do zwiększenia wartości marek odzieżowych w rankingu.

Jak podano, Nike, marka dla sportowców i modowych trendsetterów, już drugi rok z rzędu została najcenniejszą marką odzieżową, a jej wartość osiągnęła 47,4 mld dol.

"Zmiana wartości cenionych przez konsumentów i coraz częstsze zwracanie uwagi na kwestie zrównoważonego rozwoju sprawiają, że trudno jest zachęcać ludzi do kupowania większej ilości odzieży. Wartość marek odzieżowych wzrosła jednak w tym roku o 1 proc., do 118 mld dol. dzięki sile marek sportowo-rekreacyjnych, które są postrzegane jako marki z charakterem, działające w duchu odpowiedzialności społecznej i ekologicznej" - uważa Graham Staplehurst, pełniący funkcję Global Strategy Director dla rankingu BrandZ w firmie Kantar.

Dodał, że detaliści, którzy dążą do osiągnięcia zerowego wpływu na środowisko, znajdują się wśród najbardziej ulubionych marek, ponieważ konsumentów pociągają marki podejmujące ryzyko i oferujące coś odmiennego i szczególnego.

Z rankingu wynika, że najszybciej rosnącą kategorią (+29 proc.) są dobra luksusowe. Zaznaczono, że w rankingu zwiększają swoją obecność marki azjatyckie - obecnie w pierwszej setce jest 15 marek chińskich, trzy indyjskie i jedna indonezyjska. Łącznie do rankingu zakwalifikowały się 23 marki azjatyckie.

Jak podano, 14. raz na zlecenie WPP eksperci firmy Kantar zajmujący się wartością marek przeprowadzili wycenę, która stanowi podstawę rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ™ Top 100. Dodano, że ranking powstał z uwzględnieniem rynkowych danych agencji Bloomberg z informacjami od ponad 3,7 mln konsumentów z całego świata, które obejmują ponad 166 tys. różnych marek na przeszło 50 rynkach. 

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.251.205
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.