Niskie płace sprzedawców
Sprzedawcy są pod względem płac szczególną grupą zawodową. Ich zarobki w początkowym okresie zatrudnienia plasują się w samym dole stawki. Niechlubny rekord najniższych przeciętnych zarobków należy do sprzedawców, z doświadczeniem zawodowym poniżej roku, zajmujących się sprzedażą odzieży/dodatków/biżuterii i wynosi przeciętnie 1 440 zł netto - czytamy w analizie pracuj.pl.
Na nieco więcej mogą liczyć początkujący sprzedawcy z obszaru farmacja/medycyna czy IT/telekomunikacja, ich przeciętne zarobki wynoszą 2 000 zł netto.
O ile wśród osób z doświadczeniem zawodowym poniżej roku, specjaliści sprzedaży znajdowali się na końcu stawki, tak już wśród osób na poziomie kierownika znajdują się na czele peletonu. Przykładowo, kierownik sprzedaży specjalizujący się w farmacji/medycynie zarabia przeciętnie 9 747 zł netto, a dyrektor sprzedaży tej samej specjalności otrzymuje przeciętnie 13 400 zł netto.
W niemal każdym z analizowanych obszarów widać, że największy skok w wysokości płac ma miejsce w momencie, kiedy specjalista przechodzi z poziomu operacyjnego na kierowniczy. Kiedy, obok odpowiedzialności za siebie i powierzone zadania, dochodzi odpowiedzialność za zespół i realizowane przez niego projekty.
Przykładowo, specjalista marketingu odpowiedzialny za zarządzanie marką, mający kilkuletni staż pracy, może liczyć na przeciętne wynagrodzenie w wysokości 4 717 zł netto, ale już na poziomie kierowniczym oferuje mu się przeciętnie 9 125 zł netto. Jak widać jest to niemal 100% wzrost wynagrodzenia. Kolejny skok obserwować można przy wejściu na poziom najwyższej kadry zarządzającej - dyrektor marketingu w randze członka zarządu otrzymuje przeciętnie 15 000 zł netto. Dobrze ta zależność widoczna jest także w ubezpieczeniach, gdzie specjalista otrzymuje przeciętnie 4 427 zł netto, a dyrektor może liczyć przeciętnie na 12 633 zł netto.
Źródło danych: portal Zarobki.pracuj.pl. Metodologia wyliczania danych: Analiza ponad pół miliona ankiet zgromadzonych w serwisie zarobki.pracuj.pl. W analizie pokazano wartość mediany netto (50 proc. zarabia mniej, 50 proc. więcej), płacy całkowitej (płaca zasadnicza + premia).

- EUR 0,43% 4,20 zł
- CHF 0,60% 3,52 zł
- USD 0,72% 3,44 zł
-
10:56
Silesia Outlet rozgrzewa się przed otwarciem
-
10:55
Biznes rośnie na Śląsku
-
10:19
Alma w szczecińskiej Kaskadzie ma już następcę
-
10:14
Najemcy Galerii Jurajskiej biją rekordy sprzedaży
-
10:00
RDI kontynuuje strategię
-
09:55
Nowe życie Domu Zdrojowego
-
09:53
TYLKO U NAS Skanska wejdzie na plac budowy w Gliwicach
-
09:38
Sztangiści w Galerii Wisła
-
09:26
POLECAMY Polskie centra handlowe są wyzwaniem dla zagranicznych marek
-
ŚR 10:40
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
Z garażu na podbój świata
-
Hadley Dean: Za 20 lat Polska trafi do gospodarczej czołówki Europy
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
3
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
4
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!
-
5
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
6
Chcemy być w stolicach świata mody
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP na fali wzrostów