PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Noce zakupów nie budzą już emocji. W czym tkwi handlowa siła przyciągania?

  • Autor: propertynews.pl
  • 13 gru 2016 10:42

Noce zakupów nie budzą już emocji. W czym tkwi handlowa siła przyciągania?

Konsumenci przyzwyczaili się już do wyprzedaży. Noce zakupów nie budzą już tak wielkich emocji jak dawniej. Okazuje się, że największą siłę przyciągania mają teraz akcje jednodniowe. Tegoroczny Black Friday był najlepszy w historii centrów handlowych, biorąc pod uwagę liczbę odwiedzających.

REKLAMA

Po tegorocznym tzw. Czarnym Piątku, centra handlowe zauważają, że synergia różnych kanałów komunikacji, zasięgowych jak również cyfrowych, przynosi maksymalizację sprzedaży.

W USA Black Friday 2016 był pierwszym dniem w historii m-commerce, w którym przychody z kanału mobilnego przekroczyły okrągły miliard dolarów. Zakupy offline również odnotowały tam rekordowe wyniki sprzedaży. Z kolei, w Polsce, wielu specjalistów z branży retail podkreśla, że ostatni tzw. Czarny Piątek był pierwszym eventem pro-sprzedażowym, który udowodnił najemcom, że jednodniowe akcje specjalne są dla nich opłacalne. Ich wnioski zebrali specjaliści z aplikacji mobilnej Qpony.

– Pozyskaliśmy ponad 140 wyjątkowych rabatów. Dzięki zaangażowaniu najemców, Black Friday w naszym centrum trwał cały weekend. Biorąc udział w akcji, sprzedawcy mogli zwiększyć przychody, a przy okazji zaprezentować swój asortyment. W kolejnych latach popularność Czarnego Piątku z pewnością będzie rosła, zarówno wśród wynajmujących lokale, jak i konsumentów – przewiduje Agnieszka Juszkis, dyrektor marketingu Posnanii, centrum handlowego w Poznaniu.

Jak stwierdza, Krzysztof Sajnóg, dyrektor marketingu Blue City w Warszawie, 25 listopada 2016 roku był najlepszym piątkiem w historii centrum handlowego, biorąc pod uwagę liczbę odwiedzających. Jego zdaniem, wyprzedaże wyraźnie konsumentom spowszedniały, z kolei noce zakupów nie mają już takiej siły przyciągania, jak wcześniej. Tymczasem Black Friday jest bardzo modny wśród klientów.

Kanały zasięgowe i digital

Z danych Retail Database, dotyczących akcji specjalnych w polskich centrach handlowych, wynika, że liczba eventów pro-sprzedażowych przygotowanych na tzw. Czarny Piątek wzrosła aż 6-krotnie, w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wówczas mniej, niż 10, obiektów szerzej komunikowało Black Friday. Tym razem, marketerzy postawili na inwestycje w tzw. media mix, czyli zespół elementów oddziałujących na rynek. Szczególnie uwzględnili kanały zasięgowe (billboardy, radio) oraz digital.

– Do promowania eventu, oprócz kampanii online u wydawców zewnętrznych, użyliśmy nasze social media, tj. Facebook, Instagram i Snapchat. Dzięki wykorzystaniu tych trzech kanałów, mogliśmy dotrzeć do różnych grup docelowych. Snapy z promocjami obserwowało blisko 2 tys. użytkowników. Kampania banerowa, która linkowała do strony internetowej centrum handlowego, wygenerowała 40 proc. wzrost ruchu, a akcja mobilna z Qpony dotarła do prawie 26 tys. osób w Poznaniu. To właśnie synergia tych wszystkich kanałów składa się na sukces tej akcji – zaznacza Agnieszka Juszkis.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.