PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowa strategia dla Ogrodów

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 03 paź 2017 17:08

Nowa strategia dla Ogrodów Agnieszka Muż, Senior Asset Managerem CPI PG.

Regionalne pozycjonowanie, rekomercjalizacja po dwóch latach od rozbudowy i kampania promująca usługę „click and collect” – to tylko niektóre z kroków, które CPI PG, właściciel CH Ogrody w Elblągu, podejmuje przygotowując nową strategię dla obiektu. O tych zmianach rozmawiamy z Agnieszką Muż, Senior Asset Managerem CPI PG.

REKLAMA

Skąd postrzeganie Ogrodów jako centrum o charakterze regionalnym?

Agnieszka Muż: W miarę nasycenia rynku powierzchnią handlową do miana obiektów regionalnych aspirują nie tylko gigantyczne centra, ale również najnowocześniejsze aktywa, proporcjonalne do lokalizacji w średnich miastach, nawet tych poniżej 200 tys. mieszkańców. Co jest kluczowe – ich potencjał oddziałuje na szereg sąsiednich miejscowości, w przypadku Ogrodów, są to np. Pasłęk, Dzierzgoń, Sztum, Malbork, Tczew, Nowy Dwór Gdański czy Braniewo. W 120-tysięcznym Elblągu, centrum handlowe o powierzchni 40 tys. mkw. GLA jest proporcjonalne, a jego mocną pozycję dodatkowo buduje fakt, że jest największe i najnowocześniejsze w Elblągu i okolicy. Nasycenie powierzchnia handlową w Elblągu wynosi 445 mkw./tys. mieszkańców. Tymczasem, dla porównania, w Trójmieście jest to ok. 734 mkw./tys. mieszkańców.

Dziś o regionalnym potencjale nie decyduje wielkość aglomeracji, a kumulacja wielu innych wskaźników.

Przede wszystkim lokalizacja – dojazd i połączenia komunikacyjne nie tylko w obrębie samego miasta, ale również okolicznych miejscowości. Drugie tyle co "catchment" Ogrodów w Polsce stanowi potencjał oddziaływania w Obwodzie Kaliningradzkim, z którym miasto ma dogodne połączenie drogowe i „utarte” trasy wycieczek zakupowych. Obserwujemy zresztą, że mimo zawirowań politycznych, ta grupa klientów przyjeżdża do centrum regularnie i z roku na rok powiększa się ich liczba. Lokalizacja to też kwestia ulokowania w samym mieście – atrakcyjne na pierwszy rzut oka centrum miasta jest zazwyczaj tak naprawdę najmniej dogodne komunikacyjnie ze względu na korki i ograniczenia ruchu. Lepsze są punkty w otoczeniu osiedli mieszkaniowych – dla których mieszkańców obiekt jest naturalną, pierwszą destynacją zakupową.

Kolejnym indykatorem potencjału regionalnego jest tenant mix, a konkretnie – marki, które mają siłę przyciągania. Sklepy takie jak TK Maxx, H&M, Mango, Reserved czy Media Markt albo Go Sport zachęcają do przyjazdu mieszkańców okolicznych miejscowości. Centrum Handlowe Ogrody ma tak atrakcyjną ofertę, że 80 proc. naszych klientów robi zakupy tylko w Elblągu, bez potrzeby wyjazdu do Trójmiasta.

Wreszcie obiekt, który posiada ofertę spędzania wolnego czasu, zachęca do przyjazdu nawet z większej odległości. Centrum z kinem, salą zabaw dla dzieci i bogatą ofertą restauracji i kawiarni, z pewności jest pod tym względem bardziej atrakcyjne.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA