PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowe centra handlowe? Tak, ale rozbudowy wkrótce górą

  • wnp.pl
  • 21 lis 2016 08:19

Nowe centra handlowe? Tak, ale rozbudowy wkrótce górą Agata Czarnecka, zastępca dyrektora w Dział Doradztwa i Badań Rynku w CBRE

W 2016 roku zostanie oddanych do użytku 17 nowych obiektów handlowych - wyliczyli analitycy CBRE. W tym samym okresie zostanie ukończona rozbudowa kolejnych 12 obiektów. Trend związany z modernizacjami istniejących obiektów będzie rósł na znaczeniu.

REKLAMA

Wielkość rynku powierzchni handlowej w Polsce do końca 2016 r. powinna osiągnąć 11,26 mln mkw., z czego ok. 0,39 mln mkw. będzie efektem tegorocznych inwestycji. Tak wynika z najnowszych danych CBRE.

Najważniejsze projekty oddane do użytku w 2016 r. to Centrum Posnania w Poznaniu (99 tys. mkw.), Galeria Metropolia w Gdańsku (34 tys. mkw.), Navigator w Mielcu (25 tys. mkw.), Galeria Wołomin w Wołominie (23,5 tys. mkw.), Galeria Głogovia w Głogowie (21 tys. mkw.), Galeria Tomaszów w Tomaszowie Mazowieckim (16 tys. mkw.), rozbudowa Galerii Sudeckiej (15 tys. mkw.) oraz Centrum Handlowe HIT w Nowym Dworze Mazowieckim (15 tys. mkw.).

- Warszawa pozostaje największym rynkiem handlowym w Polsce z najlepszej jakości i najbardziej znanymi centrami handlowymi. W 2016 r. całkowita podaż w Warszawie wzrosła do 1,49 mln mkw. - wskazała Magdalena Frątczak, starszy dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Handlowych w CBRE.

- W stolicy są jeszcze miejsca, w których mogłyby powstać nowe inwestycje handlowe, jednakże największy potencjał upatrujemy w rozwoju rynku ulic handlowych, na których planowane jest kilka nowych projektów i gdzie wielu najemców jest zainteresowanych otwarciem swoich flagowych sklepów - dodała.

Rynek rośnie, ale wolniej

Przyrost nowej powierzchni handlowej w 2016 r. był mniej dynamiczny niż miało to miejsce w latach poprzednich. W najbliższym czasie należy spodziewać się, że trend związany z rozbudowami i modernizacjami istniejących obiektów będzie rósł na znaczeniu.

Jest to związane z coraz większym nasyceniem powierzchnią handlową. Na rynku jest coraz mniej miejsca na nowe projekty, a wiele centrów handlowych starszej generacji poszukuje możliwości umocnienia swojej pozycji na rynku i odświeżenia oferty.

Agata Czarnecka, zastępca dyrektora w Dział Doradztwa i Badań Rynku w CBRE, podała, że w budowie znajduje się obecnie ok. 558 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni handlowej.

- Widzimy solidne perspektywy na 2017 r. - całkowita podaż powinna w przyszłym roku być 20 proc. wyższa niż w 2016 r., biorąc pod uwagę jedynie te projekty, które już są w budowie - wskazała Czarnecka.

- Powstaną nowe projekty, ale ze względu na rosnącą konkurencję nowoczesnych centrów handlowych budowanych w zgodzie z najnowszymi standardami, duża część starszych obiektów też będzie musiała przejść znaczące zmiany w najbliższej przyszłości - dodała.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA