PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowe marki nie boją się Polski

  • Autor: Propertynews.pl
  • 04 sie 2017 11:30

Nowe marki nie boją się Polski Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

W pierwszej połowie br. w Polsce zadebiutowało kilka nowych sieci, W najbliższych miesiącach możemy spodziewać się kolejnych debiutów – wynika z najnowszego raportu Colliers International. Nowe marki pojawią się m. in. w Warszawie w Galerii Północnej, Arkadii, a także w Złotych Tarasach i Galerii Mokotów.

REKLAMA

W pierwszym półroczu 2017 r. w Polsce do użytku oddano jedynie ok. 30 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych, z czego połowa to rozbudowy. Całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej wyniosły na koniec czerwca ok. 11,2 mln mkw. Podaż za rok 2017 szacowana jest na poziomie podobnym do roku ubiegłego, czyli blisko 400 tys. mkw.

Na koniec II kwartału br. w budowie znajdowało się blisko 750 tys. mkw. powierzchni centrów handlowych. Około 47 proc. tej powierzchni trafi na rynek w okresie lipiec – grudzień 2017. Nowe obiekty powstają głównie w największych aglomeracjach (71 proc. powierzchni) oraz w miastach małych, poniżej 100 tys. mieszkańców (21 proc. powierzchni). Największe centra handlowe znajdujące się w budowie to: Galeria Młociny (73 tys. mkw.) i Galeria Północna w Warszawie (64 tys. mkw.), Wroclavia (64 tys. mkw.), Forum Gdańsk (62 tys. mkw.) i Serenada w Krakowie (42 tys. mkw.).

— Na rynku jednak w dalszym ciągu panuje trend rozbudów i modernizacji istniejących obiektów, które stanowią ok. 12 proc. powierzchni znajdującej się obecnie w budowie. W I połowie br. oddane do użytku zostały nowe części rozbudowanych centrów handlowych Auchan Hetmańska w Białymstoku, Outlet Park Szczecin i Auchan Gdańsk. Z kolei obiekty takie, jak Arkadia, Forum Gliwice i IKEA Port Łódź przechodzą modernizację — mówi Katarzyna Michnikowska, dyrektor w Dziale Doradztwa i Badań Rynku Colliers International.

W I połowie br. w Polsce zadebiutowało kilka nowych sieci, m.in. Trespass (pierwszy regularny sklep w Blue City w Warszawie), Freya (poznański Stary Browar), befree (Posnania) oraz Maxi-Cosi (Galeria Katowice). W II połowie roku możemy spodziewać się kolejnych debiutów. Nowe marki pojawią się m. in. w Warszawie w Galerii Północnej (Hamleys, Love Republic, Zarina, Newbie, 4Faces), Arkadii (Nissa, Victoria‘s Secret), a także w Złotych Tarasach i Galerii Mokotów.

Także polskie sieci handlowe z sukcesem prowadzą ekspansje w krajach CEE – pierwszy sklep w Mińsku na Białorusi otworzył Reserved, a w Rydze na Łotwie Sizeer.

Wśród anonsowanych umów najmu w I połowie roku warto wymienić: P&C (4 000 mkw.) w centrum handlowym Wroclavia, Van Graaf (3 250 mkw.) w Forum Gdańsk, Zara (3 500 mkw.) i Forever21 (1 000 mkw.) w krakowskiej Serenadzie, Intermarche (2 610 mkw.) w Galerii Młociny w Warszawie, TK Maxx (2 400 mkw.) w Atrium Biała w Białymstoku czy Jysk (1 100 mkw.) w Vivo! Krosno.

  • 1
  • 2

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA