PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowe narzędzie badań e-commerce

  • Autor: propertynews.pl
  • 17 lut 2014 16:09

Branża e-commerce, której wartość w Polsce rośnie w skali kilkudziesięciu procent rocznie, ma szansę zdobyć nowe narzędzie do analizy porównawczej. Na czym ono polega i jakie może przynieść korzyści tłumaczy Mateusz Gordon, ekspert od e-handlu w firmie Gemius.

REKLAMA

Szacuje się, że w Polsce działa od 10 do 28 tysięcy sklepów internetowych, a wartość tego rynku sięga 12 - 25 mld złotych. Są to jednak dane mało precyzyjne, ponieważ uczestnicy rynku niechętnie udzielają informacji o wielkości prowadzonego biznesu. Zdaniem ekspertów z firmy Gemius konieczne jest wprowadzenie badania, które umożliwi analizę danych z zachowaniem ich anonimowości. Dobre możliwości daje zastosowania benchmarkingu czyli analizy porównawczej, bazującej na danych konkurujących ze sobą uczestników rynku. Dane które pozwalają planować strategię marki, wydatki marketingowe czy szacować pozycję na rynku, stanowią dziś główne narzędzie w rękach marketerów, dając wiedzę o rynku.

Dzięki wyprawcowanemu porozumieniu  z wydawcami internetowymi możliwe było stworzenie badania Megapanel, prowadzonego przez firmę Gemius na zlecenie PBI, a obejmującego niemal całą sieć. Daje to wymierne korzyści tak wydawcom, jak i reklamodawcom. W przypadku tych pierwszych, buduje ich wiarygodność i dostarcza wiedzy o pozycji danego serwisu, w odniesieniu do reklamodawców - pozwala efektywnie planować kampanię, opierając się na danych o zasięgu poszczególnych stron internetowych czy dotarciu do poszczególnych grup docelowych - mówi Mateusz Gordon.

Takie informacje dają rzeczywistą wiedzę o własnej pozycji na rynku, a także pozwalają analizować zmiany, trendy i planować działania mające na celu poprawę sytuacji. - Istotnych przewag tych branż, które korzystają z analizy porównawczej, jest wiele. Choćby efektywność działań marketingowych, podejmowanie decyzji o rozwoju produktu popartych faktycznymi, twardymi danymi, nie zaś szacunkami na podstawie wycinka rynku bądź deklaratywnych ankiet. Benchmarking właściwie rozumiany i wykorzystany, jak wskazują doświadczenia dojrzałych rynków, sprzyja też innowacjom i rozwojowi całej branży. Daje unikalną wiedzę każdemu uczestnikowi rynku, bez względu na jego aktualną pozycję. Warunkiem jest przystąpienie do wspólnego projektu badawczego, który moderowany jest przeważnie przez firmę badawczą - tłumaczy.

W listopadzie 2013 roku Gemius uruchomił platformę gemiusShopMonitor, której celem jest analiza porównawcza branży e-commerce. Za jego unikalnością mają przemawiać: gwarancja anonimowości udziału w badaniu, jak również bezpłatny w nim udział. Po dwóch miesiącach od wdrożenia, w projekcie uczestniczyło już 300 e-sklepów różnych segmentów handlu i różnej wielkości (niemniej, zarówno mali, jak średni i duzi gracze). W odniesieniu do segmentu mody (odzież, dodatki etc.), liczba uczestników badania okazała się na tyle duża, że generowane dane pozwoliły na miarodajny obraz tego segmentu już po kilku tygodniach. Równie duże zainteresowanie narzędziem Gemiusa przejawiają takie segmenty produktów i usług, jak kosmetyki, farmeceutyki (kategoria zdrowie, w tym apteki internetowe oraz drogerie) oraz retail - czytamy w komunikacie.


Pełna treść artykułu jest dostępna w centrum prasowym pod linkiem: http://www.gemius.pl/pl/centrum_prasowe/2014-02-17/02

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA