PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowe rynki, miliardowe przychody - trzeci kwartał udany dla LPP

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 20 lis 2018 11:34

Nowe rynki, miliardowe przychody - trzeci kwartał udany dla LPP Reserved w Izraelu (mat.pras.)

LPP kończy kolejny kwartał tego roku z wynikiem na poziomie ponad 2 mld zł przychodu. Dzięki temu całkowita sprzedaż grupy za pierwsze dziewięć miesięcy br. przekroczyła 5,7 mld zł. To efekt przede wszystkim wzrostu sprzedaży porównywalnej, zwiększania powierzchni sieci stacjonarnej oraz wysokiej dynamiki sprzedaży internetowej. Od trzeciego kwartału br. powierzchnia salonów stacjonarnych LPP poza granicami kraju stanowi już ponad połowę całej powierzchni handlowej firmy.

REKLAMA

- Wyniki osiągnięte w trzecim kwartale są dowodem na to, że nasza strategia jest słuszna. Każdego miesiąca, od sierpnia do października, debiutowaliśmy na jednym nowym rynku zagranicznym. Odnotowaliśmy znaczący wzrost marży brutto i to pomimo przypadających w tym okresie wyprzedaży. Uwagę klientów przyciągnęły bardzo dobre kolekcje jesienno-zimowe, w szczególności Reserved i Sinsay. Jesteśmy też zadowoleni z kolekcji marki House, która zamknęła trzeci kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP ds. finansowych.

Marża brutto LPP w trzecim kwartale 2018 r. osiągnęła poziom 51 proc. i jest o 2 p.p. wyższa niż rok temu. W odniesieniu do poprzedniego roku spółka obniżyła także koszty sklepów własnych w przeliczeniu na metr kwadratowy. To efekt wprowadzania nowych, większych formatów salonów i renegocjacji dotychczasowych umów z centrami handlowymi. W pierwszych 9 miesiącach 2018 r. spółka wypracowała zysk netto na poziomie 193 mln zł, notując wzrost o 36,5 proc. r/r.

- Rozwój niesie za sobą potrzebę inwestycji, dlatego dla zachowania obecnej dynamiki przeznaczamy kolejne środki na rozwój naszych salonów, logistyki i e-commerce – komentuje Przemysław Lutkiewicz. W trzecim kwartale 2018 roku nakłady inwestycyjne LPP wyniosły łącznie 210 milionów złotych, z czego blisko 60 proc. przeznaczono na sklepy. Pozostałe środki zainwestowano m.in. w rozbudowę centrum dystrybucyjnego w Pruszczu Gdańskim, budowę centrum w Brześciu Kujawskim oraz rozbudowę siedziby centrali spółki.

Wyniki sprzedaży w trzecim kwartale br. potwierdzają, że Polska pozostaje dla grupy najważniejszym rynkiem. Zgodnie ze strategią LPP równolegle rozwija sieć handlową poza krajem i zwiększa przychody z działalności na rynkach zagranicznych. Już teraz udział powierzchni sprzedażowej LPP za granicą stanowi ponad połowę powierzchni handlowej grupy. Oprócz dynamicznych wzrostów w Europie, LPP zwiększa również sprzedaż na Bliskim Wschodzie – do wzmocnienia wizerunku Reserved w tym regionie przyczynił się debiut w Izraelu. Spółka zamierza także kontynuować rozwój w Europie Południowej.

  • 1
  • 2
  • blender 2018-11-21 11:23:08
    LPP kolejny raz ze sporymi wzrostami, to już staje się nudne :).
  • Radek 2018-11-21 11:41:51
    Jak widać stałe inwestowanie w nowe salony zagraniczne przynosi korzyści. Dobrze, że w innych krajach ubrania polskiej firmy stają się popularniejsze.
  • borys 2018-11-21 11:58:31
    I do tego sama świadomość marki na pewno jest większa. Reserved znają ludzie w prawie całej Europie.
  • witt 2018-11-22 14:40:57
    Jedno z lepiej rozwijających się polskich przedsiębiorstw na taką skalę działania.
  • Malas 2018-11-23 14:25:32
    Bez wątpienia LPP odniesie w przyszłości światowy sukces na miarę największej europejskiej konkurencji.
  • Jerzy 2018-11-23 19:42:40
    Trzeba przyznać, że ostatnio LPP radzi sobie doskonale.
  • Zajkos 2018-11-25 12:59:42
    Zarząd dobrze robi, że stawia na ciągłe inwestycje. Widać, że przynosi to wymierne efekty.
  • boreck 2018-11-28 20:10:51
    Systematycznej i stabilnej ekspansji na inne rynki oraz budowania pozycji w Europie można się uczyć. Wszystko idzie jak po sznurku w bardzo przemyślany i rozsądny sposób.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.