PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowe życie Łodzi - wywiad z Krzysztofem Apostolidisem, prezesem Fabryki Biznesu

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 paź 2013 11:05

Nowe życie Łodzi - wywiad z Krzysztofem Apostolidisem, prezesem Fabryki Biznesu

Na ponad rok przed planowanym otwarciem centrum handlowego Sukcesja w Łodzi komercjalizacja jest na półmetku, prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi sieciami - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu, inwestora obiektu. Jak dodaje, prowadzeniu biznesu w Łodzi sprzyja i dobry klimat, i chęć współpracy samorządu z inwestorami.

REKLAMA

Jak przebiega proces komercjalizacji centrum handlowego Sukcesja? 

Na ponad rok przed planowanym otwarciem Sukcesji komercjalizacja jest na półmetku, prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi sieciami. Wśród kluczowych najemców są m.in.: supermarket Piotr i Paweł, 9-salowe kino Helios, drogeria Rossmann, elektromarket Avans, jeden z największych w Polsce klubów Pure Jatomi Fitness, Top Secret czy grupa LPP z pięcioma salonami modowymi.

Podpisane umowy najmu dotyczą powierzchni w każdej z trzech stref: handlowej, gastronomicznej i rozrywkowo-rekreacyjnej, a wśród marek są także nieobecnie dotychczas w Łodzi. Negocjacje z potencjalnymi najemcami są w dzisiejszych realiach twarde, ale Sukcesja budzi duże zainteresowanie, bo to dobry projekt.

Czy oprócz realizowanej obecnie Sukcesji, Fabryka Biznesu ma nowe plany inwestycyjne w Łodzi?

Często słyszę to pytanie. Tymczasem trwa budowa Sukcesji, która jest teraz dla Fabryki Biznesu przedsięwzięciem priorytetowym. W najbliższym czasie nie planujemy kolejnych inwestycji w nieruchomości komercyjne, ale perspektywicznie nie mówimy ani tak, ani nie. Trzymamy rękę na pulsie, wnikliwie obserwujemy rynek i w zależności od sytuacji, we właściwym czasie podejmiemy decyzję.

Co stanowi obecnie największą przeszkodę dla rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych w Łodzi? 

Rynek nieruchomości komercyjnych generalnie jest dziś trudniejszy, niż jeszcze kilka lat temu. Jest bardziej nasycony, chociaż w przypadku centrów handlowych Łódź - w porównaniu z miastami podobnej wielkości - ma relatywnie niską podaż powierzchni, zwłaszcza najnowszej generacji.

Ogromnym problemem Łodzi jest natomiast jej negatywny wizerunek, całkowicie niezasłużony i oparty na stereotypach, z którymi - jak wiadomo - walczy się najtrudniej. To trochę tak, jak z funkcjonującym jeszcze w świadomości niektórych cudzoziemców obrazem Polski jako biednego komunistycznego kraju, gdzie białe niedźwiedzie chadzają po ulicach. Ten powielany stereotyp Łodzi jest szkodliwy i dla naszej branży, i biznesu w ogóle, ale przede wszystkim krzywdzący dla miasta. 

Na jakie działania władz samorządowych liczy taki deweloper jak Fabryka Biznesu? 

Deweloperzy poszukują przede wszystkim terenów inwestycyjnych z rozwiniętą infrastrukturą, co jest zadaniem miasta, konsekwentnie zresztą realizowanym, również dzięki funduszom unijnym, o które Łódź skutecznie zabiega. Oczywiście niezwykle ważny jest też klimat sprzyjający inwestorom i wola dobrej współpracy, czyli miasto powinno w miarę możliwości pomagać deweloperom, a nie tylko nie przeszkadzać. Z naszych doświadczeń wynika, że w Łodzi jest i dobry klimat, i chęć współpracy. Dzięki partnerstwu miasta i Fabryki Biznesu w rejonie Sukcesji powstanie nowy układ drogowy wraz ze skrzyżowaniem.  

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA