PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Nowe życie Łodzi - wywiad z Krzysztofem Apostolidisem, prezesem Fabryki Biznesu

  • Autor: Propertynews.pl
  • 29 paź 2013 11:05

Nowe życie Łodzi - wywiad z Krzysztofem Apostolidisem, prezesem Fabryki Biznesu

Na ponad rok przed planowanym otwarciem centrum handlowego Sukcesja w Łodzi komercjalizacja jest na półmetku, prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi sieciami - mówi w rozmowie z Propertynews.pl Krzysztof Apostolidis, prezes Fabryki Biznesu, inwestora obiektu. Jak dodaje, prowadzeniu biznesu w Łodzi sprzyja i dobry klimat, i chęć współpracy samorządu z inwestorami.

REKLAMA

Jak przebiega proces komercjalizacji centrum handlowego Sukcesja? 

Na ponad rok przed planowanym otwarciem Sukcesji komercjalizacja jest na półmetku, prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi sieciami. Wśród kluczowych najemców są m.in.: supermarket Piotr i Paweł, 9-salowe kino Helios, drogeria Rossmann, elektromarket Avans, jeden z największych w Polsce klubów Pure Jatomi Fitness, Top Secret czy grupa LPP z pięcioma salonami modowymi.

Podpisane umowy najmu dotyczą powierzchni w każdej z trzech stref: handlowej, gastronomicznej i rozrywkowo-rekreacyjnej, a wśród marek są także nieobecnie dotychczas w Łodzi. Negocjacje z potencjalnymi najemcami są w dzisiejszych realiach twarde, ale Sukcesja budzi duże zainteresowanie, bo to dobry projekt.

Czy oprócz realizowanej obecnie Sukcesji, Fabryka Biznesu ma nowe plany inwestycyjne w Łodzi?

Często słyszę to pytanie. Tymczasem trwa budowa Sukcesji, która jest teraz dla Fabryki Biznesu przedsięwzięciem priorytetowym. W najbliższym czasie nie planujemy kolejnych inwestycji w nieruchomości komercyjne, ale perspektywicznie nie mówimy ani tak, ani nie. Trzymamy rękę na pulsie, wnikliwie obserwujemy rynek i w zależności od sytuacji, we właściwym czasie podejmiemy decyzję.

Co stanowi obecnie największą przeszkodę dla rozwoju rynku nieruchomości komercyjnych w Łodzi? 

Rynek nieruchomości komercyjnych generalnie jest dziś trudniejszy, niż jeszcze kilka lat temu. Jest bardziej nasycony, chociaż w przypadku centrów handlowych Łódź - w porównaniu z miastami podobnej wielkości - ma relatywnie niską podaż powierzchni, zwłaszcza najnowszej generacji.

Ogromnym problemem Łodzi jest natomiast jej negatywny wizerunek, całkowicie niezasłużony i oparty na stereotypach, z którymi - jak wiadomo - walczy się najtrudniej. To trochę tak, jak z funkcjonującym jeszcze w świadomości niektórych cudzoziemców obrazem Polski jako biednego komunistycznego kraju, gdzie białe niedźwiedzie chadzają po ulicach. Ten powielany stereotyp Łodzi jest szkodliwy i dla naszej branży, i biznesu w ogóle, ale przede wszystkim krzywdzący dla miasta. 

Na jakie działania władz samorządowych liczy taki deweloper jak Fabryka Biznesu? 

Deweloperzy poszukują przede wszystkim terenów inwestycyjnych z rozwiniętą infrastrukturą, co jest zadaniem miasta, konsekwentnie zresztą realizowanym, również dzięki funduszom unijnym, o które Łódź skutecznie zabiega. Oczywiście niezwykle ważny jest też klimat sprzyjający inwestorom i wola dobrej współpracy, czyli miasto powinno w miarę możliwości pomagać deweloperom, a nie tylko nie przeszkadzać. Z naszych doświadczeń wynika, że w Łodzi jest i dobry klimat, i chęć współpracy. Dzięki partnerstwu miasta i Fabryki Biznesu w rejonie Sukcesji powstanie nowy układ drogowy wraz ze skrzyżowaniem.  

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA