PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

O co chodzi w handlu? O emocje

  • Autor: propertynews.pl
  • 28 wrz 2017 12:10

O co chodzi w handlu? O emocje Property Forum 2017, dyskusja „Handel we współczesnym mieście europejskim, nowe rozwiązania i przykłady. Gdzie sięgają polskie ambicje?”

Handel w Polsce powinien powrócić do centrów miast. Nowe projekty muszą zaś oddziaływać na emocje nie skalą i liczbą mkw., ale oryginalną, niepowtarzalną ofertą oraz ponadczasową architekturą i designem. Ale uwaga - podążanie za wyjątkowością może czasem prowadzić do absurdu...

REKLAMA

Na rynku handlowym w Polsce jest jeszcze wiele do zrobienia i to nie tylko w kontekście samych centrów handlowych, ale też innych miejsc związanych z handlem – uważają prelegenci dyskusji „Handel we współczesnym mieście europejskim, nowe rozwiązania i przykłady. Gdzie sięgają polskie ambicje?”, która odbyła się w czasie Property Forum 2017.

- Na rynku handlowym, szczególnie w Warszawie, zaczyna się wiele dziać. Pytanie, co ten sektor może zrobić dobrego dla miast? Moim zdaniem – bardzo wiele – zaznaczył Marek Tryzybowicz, Bose International Planning and Architecture.

Andrzej M. Chołdzyński, generalny projektant, architekt, AMC-Andrzej M. Chołdzyński podkreślał, że handel istniał w miastach od zawsze. - To continuum zostało zaburzone amerykańskim pomysłem na centra na przedmieściach miast. Źródłem sukcesu jest dziś powrót handlu do miast. To ważne, szczególnie w obliczu rosnącej sprzedaży internetowej - dodał.

Powrót do centrum

Powrót handlu do centrów miast powoli staje się faktem. Przykładem jest Hala Koszyki, która rok temu otworzyła się dla klientów w nowej, wyjątkowej odsłonie. Koncepcję nowej Hali przygotowała pracownia JEMS Architekci, zaś za wnętrza odpowiadała Medusa Group. To pierwsze i jedyne miejsce w Polsce, gdzie pod jednym dachem świat kulinarny łączy się z przestrzenią kulturalną - a wszystko w wyjątkowym historycznym, zrewitalizowanym wnętrzu dawnego miejskiego targowiska.

- W projekcie Hali Koszyki chodziło o emocje, które obiekt ma wywołać w gościach. W październiku Hala Koszyki będzie obchodzić 1. urodziny. Przez rok odwiedziło ją 3 mln gości – podkreśla Edyta Bobek, Leasing Director, Griffin Group, które zrealizowało inwestycję. - To pierwszy tego typu obiekt w Polsce – zaznacza.

Prelegenci dyskusji byli zgodni, że miejsca handlu będą ewoluować właśnie w kierunku oferowania wielu funkcji, w tym przede wszystkim rozrywki i oryginalnej oferty gastronomicznej, ale też ciekawie zaaranżowanych przestrzeni do pracy, np. coworkingowych. Podkreślali, że sukces nowych projektów będzie tkwił nie tyle w skali i ich powierzchni, co właśnie zaskakującej, niespotykanej wcześniej ofercie. Takiej jak w Hali Koszyki i... Hali Gwardii.

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA