PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

O krok przed konkurencją. Rozmawiamy z dyrektorem Atrium Real Estate

  • Autor: Propertynews.pl
  • 02 sie 2016 13:09

O krok przed konkurencją. Rozmawiamy z dyrektorem Atrium Real Estate Rüdiger Dany, dyrektor operacyjny, Atrium European Real Estate Management

Deweloperzy centrów handlowych nie mają dziś łatwego życia. Duża konkurencja, ekspansja internetu i zmiana tradycyjnej roli obiektów sprawia, że firmy muszą dostosować się do nowych warunków. O tym, jak robi to Atrium Real Estate, rozmawiamy z dyrektorem operacyjnym firmy, Rüdigerem Danym.

REKLAMA

W Polsce buduje się coraz mniej centrów handlowych, za to te istniejące ogarnęła fala modernizacji i powiększania. To obraz rynku? Nie ma już miejsca na nowe projekty?

Akwizycja obiektów o już ugruntowanej pozycji i remodelowaniu ich w taki sposób, by odpowiadały wymogom współczesnego klienta oraz standardom wyznaczanym przez sieci handlowe, to już prawdziwy trend w Polsce. Taka strategia stała się podstawą funkcjonowania Atrium na polskim rynku.

Polska to drugi co do wielkości rynek centrów handlowych w Europie Środkowo-Wschodniej i trzeci pod względem aktywności deweloperskiej. Stabilna sytuacja gospodarcza w kraju i rosnące wskaźniki, m.in. potencjału nabywczego, poziomu płac oraz nastrojów konsumenckich, pozwalają z optymizmem patrzeć w przyszłość tutejszego sektora centrów handlowych.

W Polsce wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową wynosi ok. 241 mkw. na tysiąc mieszkańców, co plasuje ją powyżej średniej europejskiej, ale wciąż poniżej krajów Europy Zachodniej. To pokazuje, że w branży wciąż drzemie duży potencjał dla nowych inwestycji.

Nowych inwestycji, ale niekoniecznie budowanych od podstaw.

Po boomie inwestycyjnym w mniejszych i średnich miastach, uwaga deweloperów z powrotem kieruje się na kluczowe aglomeracje.

Na szczególną uwagę zasługuje Warszawa. Stolica wciąż pozostaje jednym z najmniej nasyconych rynków w kraju. Rosnąca konkurencja wymaga od deweloperów – również i od nas – by przystosowywać obiekty do trendów wyznaczanych przez nowe pokolenia – millenialsów i „Z”. Dlatego koncentrujemy się na modernizacji i rozbudowie już istniejących obiektów - zdecydowaliśmy się na powiększenie Atrium Promenada, które jest kluczowym projektem w portfolio Atrium. Po kilkunastu latach funkcjonowania obiektu wprowadzamy zmiany, które spowodują, że stanie się on prestiżowym miejscem zakupów i rozrywki dla lokalnej społeczności oraz handlową wizytówką prawobrzeżnej Warszawy.

Współczesne centra handlowe muszą dopasować się do nowych wyzwań, jak rozwój sprzedaży w internecie czy zmian w zachowaniach konsumenckich. Jak to się przekłada na wygląd i ofertę galerii?


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA