PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Obuwnicze imperium Dariusza Miłka mocno urośnie

  • Autor: PAP
  • 07 maj 2015 17:28

Obuwnicze imperium Dariusza Miłka mocno urośnie Fot. CCC

Grupa CCC zakłada, że w tym roku może osiągnąć próg rentowności w sklepach w Austrii. Widzi duży potencjał rozwoju w Rumunii, Słowenii, Chorwacji i Bułgarii - poinformował w czwartek wiceprezes Piotr Nowjalis. Spółka nie wyklucza emisji obligacji o wartości 100-150 mln zł.

REKLAMA

"Austria i Niemcy są strategicznymi kierunkami rozwoju na najbliższe lata. Zakładamy, że w Austrii break even osiągniemy w tym roku albo co najmniej w drugiej połowie roku. W Niemczech dajemy sobie więcej czasu. Wiemy, że produkt się przyjął. To tylko kwestia czasu, kiedy będziemy rentowni na tych rynkach" - powiedział Piotr Nowjalis.

W Niemczech spółka ma 33 sklepy, do końca tego roku chce mieć 57. W Austrii sieć liczy 23 punkty.

Nowjalis poinformował, że w najbliższych trzech latach nie jest planowany rozwój na innych rynkach Europy Zachodniej.

"Tak długo, jak nie będziemy rentowni w Niemczech i Austrii, to nie będziemy wchodzić na inne rynki zachodnie" - powiedział, dodając, że w przyszłości spółka może rozważyć wejście do krajów Beneluksu, Danii, Szwajcarii, czy Wielkiej Brytanii.

Strategicznymi rynkami dla grupy pozostają kraje Europy Środkowej, czyli obok Polski Czechy, Słowacja i Węgry.

Zarząd CCC ocenia, że największy potencjał poza krajami regionu ma Rumunia.

"Z końcem 2017 roku możemy tam mieć nawet 100 sklepów wobec 33 obecnie. Wierzymy w ten rynek, zachęcamy franczyzobiorców do rozwoju" - powiedział Nowjalis.

Spółka oczekuje też sukcesów w Słowenii (obecnie 6 sklepów), Chorwacji (8 sklepów) i Bułgarii (2 sklepy otwarte w I kwartale).

Wiceprezes powtórzył, że priorytetem dla CCC nie są Rosja, Turcja, ani Ukraina.

"Turcja to duży znak zapytania. To jedyne rozczarowanie jak dotąd. Zastanawiamy się nad dalszą formułą funkcjonowania sklepów na tamtym rynku, rozmawiamy o franczyzie, joint venture. Z trzech naszych sklepów tylko jeden dobrze działa" - powiedział Nowjalis.

"Nie wiemy czy i kiedy będziemy zainteresowani inwestycjami na rynku rosyjskim, ale otwarcia w Rosji i na Ukrainie będą się zdarzać" - dodał.

Strategia CCC zakłada, że w latach 2015-17 planowane jest otwarcie 378 sklepów w 11 krajach Europie Środkowej i 122 sklepów w Niemczech i Austrii. Łącznie sieć CCC ma się powiększyć w tym okresie o 268 tys. m kw. do 560,5 tys. m. kw. To oznacza podwojenie powierzchni handlowej w latach 2015-17.

Na koniec 2017 roku sieć detaliczna CCC ma liczyć 1166 sklepów wobec 666 na koniec 2014 roku.

"Chcemy podwoić powierzchnię handlową w ciągu trzech lat. Zakładamy, że 2017 rok zamkniemy przychodami ze sprzedaży przekraczającymi 1 mld euro" - powiedział Nowjalis.

CCC zakłada, że w tym roku powierzchnia handlowa powiększy się netto o ok. 90 tys. m kw. Spółka ma zakontraktowane ok. 84 tys. m kw.

W przyszłym roku CCC może wprowadzić do sklepów nowe akcesoria.

"W tym roku nie będziemy dywersyfikować oferty produktowej, ale myślimy o liniach związanych z dodatkowymi akcesoriami. Nie chodzi nam o odzież, ale na przykład o drobną galanterię ze skóry i syntetyków" - powiedział Nowjalis.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.