PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Od "czarnego piątku" do "cyfrowego poniedziałku". Sklepy liczą na duże zyski

  • Autor: propertynews.pl
  • 24 lis 2016 15:33

Od "czarnego piątku" do "cyfrowego poniedziałku". Sklepy liczą na duże zyski przeceny

„Czarny piątek” (Black Friday) i „cyfrowy poniedziałek” (Cyber Monday) wyznaczają początek i koniec długiego weekendu rabatów i zniżek w sklepach. W tym roku te dni wypadają, odpowiednio, 25 oraz 28 listopada. W Polsce weekend przedświątecznych okazji jest relatywnie nowy, ale bierze w nim udział coraz więcej sklepów i marek. Zwłaszcza dla e-commerce „czarny piątek” jest jak strzał startowy do sezonu świątecznego.

REKLAMA

Według prognoz, przez cztery dni Polacy wydadzą w e-sklepach w sumie blisko 468 mln zł (467,71 mln zł), tj. 108 mln euro. To oznacza, że w tym roku Black Friday i Cyber Monday przyniosą wzrost obrotów w polskim handlu online o 34 proc. (w porównaniu do ubiegłego roku). Tak wynika z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez RetailMeNot – największe na świecie centrum zakupów online, udostępniające kupony rabatowe i zniżki do sklepów internetowych.

Jakie będą obroty e-sklepów w poszczególne dni weekendu? Największe w „czarny piątek” – prawie 200 mln zł (199, 21 mln zł). W sobotę i niedzielę wyniosą one ponad 138 mln zł (138,58 mln zł) – to aż o 60 wiecej więcej niż przed rokiem. Z kolei w „cyfrowy poniedziałek” handel online odnotuje obroty na poziomie blisko 130 mln zł (129,92 mln zł).

Obroty e-commerce w Polsce rosną najszybciej w Europy

Weekend rozpoczynający się od „czarnego piątku“ w całej Europie nabiera coraz większego znaczenia jako instrument marketingu i motor napędzający obroty handlu online w okresie przedświątecznym. Pokazują to liczby. Po Polsce, odnotowującej najwyższy wzrost obrotów wśród krajów europejskich (34 proc.), znalazły się Wielka Brytania (20,7 proc.), Niemcy (18,3 proc.), Holandia (17,3 proc.) oraz Francja (16,3 proc.).

Potencjał tego weekendu dla polskiego e-commerce pokazuje również porównanie z obrotami e-handlu w innych krajach. Punktem odniesienia dla naszego rynku mogą być na przykład Włochy (obroty wyniosą tam 185 mln euro), Hiszpania (152 mln euro) czy Holandia (115 mln euro). Największe obroty zanotuje handel online w USA (7,6 mld euro), Wielkiej Brytanii (3,2 mld) oraz w Niemczech (1,1 mld euro).

Polacy coraz częściej korzystają z „czarnego piątku“ i „cyfrowego poniedziałku“

Z przeprowadzonych na zlecenie RetailMeNot badań wynika, że o Black Friday oraz Cyber Monday słyszało już 72,5 proc. Polaków, 17,8 proc. korzystało z ofert przygotowanych specjalnie na weekend zniżek i rabatów. Wszystko wskazuje na to, że w tym roku okazyjne zakupy online, pozwalające na duże oszczędności, będą się cieszyły jeszcze większą popularnością. Spośród osób, które o „czarnym piątku” i „cyfrowym poniedziałku” słyszały, 64,3 proc. zamierza z nich skorzystać, 29,1 proc. ma to w planach z całą pewnością. Natomiast w grupie tych, którzy o weekendzie okazji dowiedzieli się dopiero w trakcie badania, 39,6 proc. wyobraża sobie skorzystać z ofert w tym roku, 14,9 proc. zadeklarowało, że zrobi to z całą pewnością.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.