PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Od handlu po turystykę. Jak przygotować biznes na lato

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 12 cze 2018 12:56

Od handlu po turystykę. Jak przygotować biznes na lato

Wyniki badania przeprowadzonego przez Ipsos pokazują, że 45 proc. Polaków zamierza spędzić urlop w kraju - głównie nad polskim morzem (58 proc.), oraz w górach (34 proc.). Na prawie dwutygodniowe wakacje planują przeznaczyć średnio 4,3 tys. zł na osobę. Spora część tej kwoty pokryje koszty transportu i zakwaterowania. Natomiast wakacyjny wyjazd to czas, w którym Polacy nie szczędzą pieniędzy również na wizyty w restauracjach, kawiarniach, rozrywkę czy zakupy. Jak więc przygotować swój biznes, aby wykorzystać ten czas do maksimum?

REKLAMA

Cel każdego przedsiębiorcy to zadowolony klient – tylko taki ponownie skorzysta z usług, a ponadto poleci je rodzinie czy znajomym planującym urlop w tej samej miejscowości. Zadbajmy więc o jego wygodę – po pierwsze o wygodę płatności w naszym sklepie, restauracji czy strefie z atrakcjami dla dzieci. Terminal dający możliwość płatności kartą czy telefonem powinien obecnie stanowić podstawowe wyposażenie nawet najmniejszego stoiska. To naturalna odpowiedź na obecny trend płatności bezgotówkowych – noszenie ze sobą dużej ilości pieniędzy stało się po prostu zbyt ryzykowne w porównaniu np. z kartą płatniczą, którą w momencie zgubienia lub kradzieży możemy zastrzec w przysłowiowe 5 minut. Ponadto podczas luźnej, wakacyjnej atmosfery część zakupów dokonywana jest impulsywnie, pod wypływem chwili – a brak terminala płatniczego może skutecznie uniemożliwić spełnianie urlopowych zachcianek, co dla naszego biznesu będzie skutkowało utratą części potencjalnych zysków.

Skoro Polacy planują w te wakacje wypoczywać przez prawie dwa tygodnie, warto również przekonać ich do naszej oferty na tyle, aby zrezygnowali z poszukiwania alternatyw i stali się stałymi klientami, bowiem nawet największa reklama restauracji nie przekona równie mocno, co kolejka oczekujących na stolik. Jak tego dokonać? Wystarczy wprowadzenie prostych programów lojalnościowych – np. przy trzeciej wizycie w restauracji kawa w prezencie, przy piątych zakupach w piekarni ciasto gratis. Będzie to stanowiło nie tylko gest podziękowania dla stałych klientów, ale również motywację do dalszego korzystania z naszych usług. Przyczyni się ponadto do promowania naszej działalności wśród członków rodziny czy przyjaciół.

Natomiast obok zwiększania przychodów w okresie letnim, powinniśmy zadbać również o zabezpieczenie naszego biznesu na wypadek nieprzewidzianych okoliczności. Niepozostawianie towaru na stoisku bez nadzoru czy zamontowanie kamer i alarmu w sklepie to proste kroki, które możemy podjąć, by lepiej chronić naszą działalność.

– Warto również jeszcze przed sezonem sprawdzić, czy ubezpieczenie działalności, które posiadamy, chroni środki obrotowe, ale również sprzęt elektroniczny jak kasy czy komputery nie tylko na wypadek kradzieży, ale również dewastacji czy zdarzeń losowych typu pożar, czy zalanie. Nieodzownym elementem takiej plisy powinna być również klauzula odpowiedzialności cywilnej na wypadek wyrządzenia szkody klientom – np. zatrucia w restauracji czy nawet poślizgnięcia na mokrej podłodze. Jak również klauzula od utraty dochodów na skutek przestoju w działalności – co jest szczególnie istotne dla osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą – mówi Marcin Pabiś, dyrektor Biura Ubezpieczeń Majątkowych Concordii Ubezpieczenia.

Odpowiednie przygotowanie i zabezpieczenie naszych interesów sprawi, że w pełni wykorzystamy możliwości, jakie dają nam letnie miesiące będące jednym z najbardziej zyskownych okresów w ciągu roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.