PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Od hurtowni po Oxford Street. Pierwszy milion LPP

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 03 sty 2018 13:19

Od hurtowni po Oxford Street. Pierwszy milion LPP fot. LPP, Michał Zaranek

Marki Reserved, Mohito, Cropp, House czy Sinsay znane są dziś niemal każdemu. Trudno znaleźć atrakcyjne centrum handlowe w Polsce, w którym zabrakłoby sklepów nawet jednego z tych brandów. Ale początki były inne. LPP debiutowało niewielką hurtownią odzieżową, obecnie sieć ma już ponad milion mkw. powierzchni salonów. Jak zapowiada spółka, w 2018 roku powierzchnia salonów pięciu marek może powiększyć się nawet o kolejne 100 tys. mkw.

REKLAMA

Właściciele LPP zaczynali przed 26 laty jako niewielka hurtownia odzieżowa. 6 lat później postanowili rozpocząć działalność jako producent ubrań lansując swoją pierwszą markę Reserved. Jeszcze niedawno, bo w roku 2012, dysponowali o połowę mniejszą liczbą sklepów niż dzisiaj. Ich powierzchnia była wtedy blisko trzykrotnie mniejsza.

Dekadę temu do LPP należały tylko dwie marki – Reserved i Cropp, które do dziś w portfolio LPP mają największy udział pod względem liczby salonów. Na koniec trzeciego kwartału 2017 było ich aż 827 o łącznej powierzchni blisko 650 tys. mkw. W 2008 roku firma przejęła dwa kolejne brandy – Mohito i House, zwiększając wówczas powierzchnię swoich salonów o ponad 20 proc. Wreszcie w roku 2013 producent odzieży postanowił wprowadzić na rynek nowy brand – Sinsay, którego sklepy są dzisiaj obecne już w 11 krajach.

- Od lat rozwijamy się dynamicznie, ale ten rok był dla nas szczególnie intensywny inwestycyjnie. Przebudowaliśmy sześć salonów, tworząc od podstaw nowe odsłony naszych marek, powiększyliśmy czternaście salonów, dokonaliśmy relokacji 22 sklepów, otworzyliśmy aż 140 nowych. W samym 2017 roku dokonaliśmy 278 operacji w naszych salonach w 20 krajach – mówi Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji w LPP.

Bardzo intensywny okres ostatnich 10 lat, doprowadził firmę do miejsca, w którym jest dzisiaj. W dużej mierze to efekt decyzji sprzed kilku lat o podjęciu ekspansji do Europy Zachodniej. Najpierw w Niemczech, a w tym roku w Wielkiej Brytanii gdańska firma otworzyła  takie wielkopowierzchniowe salony Reserved, jak ten w Stuttgarcie (prawie 4 tys. mkw.) czy w Londynie (3 tys. mkw.).

Po trzecim kwartale 2017 LPP pochwaliło się wzrostem powierzchni o kolejne 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, a na koniec roku spodziewany jest 9 proc. wzrost rok do roku. O skali świadczy zasięg geograficzny – gdańska firma jest dziś obecna aż w 20 krajach Europy, Azji i Afryki z liczbą niemal 1,7 tys. salonów. Ich łączna powierzchnia przekroczyła właśnie 1 milion mkw.

  • spread4 2018-01-17 14:27:33
    Tak, okres ostatnich lat dla LPP był bardzo dobry. Jeśli to wykorzystają to umocnią się na rynku.
  • dreamer 2018-01-16 19:56:41
    Lubie takie historie, samemu bez pomocy bogatych rodziców zbudowana potężna firma, która coraz bardziej liczy się na rynkach zagranicznych. Motywujące do działania.
  • wisnia 2018-01-15 18:50:42
    Reserved i Cropp to ich wizytówki, salony wyglądają naprawdę dobrze, profesjonalnie.

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA