PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Od nieruchomości po usługi hotelowe. Luksus szyty na miarę to nowe możliwości

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 28 lis 2016 13:05

Od nieruchomości po usługi hotelowe. Luksus szyty na miarę to nowe możliwości Steven Baxted, partner, szef zespołu doradztwa dla rynku budownictwa i nieruchomości w KPMG w Polsce

Produkty luksusowe to dobra niepowtarzalne i wyjątkowe. - Klienci coraz częściej angażują się w proces tworzenia produktu, dzięki czemu mają możliwość realizacji własnych pomysłów i wizji – mówi Steven Baxted, partner, szef zespołu doradztwa dla rynku budownictwa i nieruchomości w KPMG w Polsce. To otwiera nowe możliwości dla producentów dóbr premium i luksusowych.

REKLAMA

W 2014 roku w Polsce mieszkało 910 tys. osób o rocznych dochodach brutto przekraczających 85 tys. zł. Eksperci KPMG szacują, że łączny dochód netto tej grupy wyniósł 147,8 mld zł. Z prognoz firmy wynika, że w skali całego 2015 roku grupa osób zamożnych lub bogatych zwiększy się o 59 tys. osób, a ich dochody netto wzrosną zaś do 154,7 mld zł. Z kolei w 2018 roku w Polsce może mieszkać nawet 1,2 mln osób zamożnych i bogatych, których dochód netto sięgnie ponad 209 mld zł.

Według raportu KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce”, najbogatsi Polacy najwięcej wydają na samochody luksusowe i premium - 7,9 mld zł, odzież i dodatki (14 proc. rynku), usługi hotelarskie i SPA oraz nieruchomości (odpowiednio 9 proc. i 8 proc.). Z prognoz KPMG i Euromonitor International wynika, że rynek dóbr luksusowych w Polsce ma dobre perspektywy rozwoju, ale wzrosty nie będą już tak imponujące jak dotychczas.

- Szacujemy, że w 2018 roku może sięgnąć 16,6 mld zł. Największych wzrostów procentowo można się spodziewać w segmentach: usług hotelarskich i SPA (35 proc.), jachtów (22 proc.) oraz biżuterii i zegarków (21 proc.) – mówi Steven Baxted, partner, szef zespołu doradztwa dla rynku budownictwa i nieruchomości w KPMG w Polsce.

Ale w erze masowej produkcji przemysłowej dobro luksusowe to dobro niepowtarzalne i wyjątkowe. - Klient coraz częściej angażuje się w proces tworzenia produktu, dzięki czemu ma możliwość realizacji własnych pomysłów i wizji - wyjaśnia Steven Baxted. To otwiera nowe możliwości dla producentów dóbr premium i luksusowych.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA