PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Od zapachu po mapy ciepła, czyli technologie w służbie handlu

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 18 gru 2017 14:49

Od zapachu po mapy ciepła, czyli technologie w służbie handlu Paweł Świć z Nanovo

Jeszcze do niedawna o zwiększenie sprzedaży dbali sami sprzedawcy, potem pojawiły się techniki i teorie marketingowe, dopuszczające wykorzystanie np. światła czy doboru odpowiednich kolorów opakowań, co spowodować miało zwiększenie chęci potencjalnego konsumenta do wejścia w posiadanie danego dobra. Dziś – jak mówią specjaliści – weszliśmy w całkiem nową erę. Do zwiększenia sprzedaży używa się bowiem najnowszych osiągnięć na polu informatyki czy techniki telewizyjnej, choć... nie tylko.

REKLAMA

- Obecność nowych technologii umożliwia zbieranie istotnych danych o klientach, które mogą, ale nie muszą, być wykorzystywane przez marki. Im większa wiedza o klientach, tym większe prawdopodobieństwo trafności prowadzonych działań marketingowych – mówi Paweł Świć z Nanovo, polskiej firmy technologicznej, która specjalizuje się w rozwiązaniach związanych z wykorzystywaniem doświadczenia konsumenckiego (ang. Customer Experience). - Przecież taki jest podstawowy cel marketingu – zbadać, analizować i wykorzystywać poznane czynniki determinujące zachowania oraz bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe klientów.

Większość decyzji zakupowych podejmujemy pod wpływem emocji, dlatego bardzo istotną rolę w kreowaniu przestrzeni dla klientów odgrywają takie elementy jak: oświetlenie, zapach, muzyka oraz wyświetlany kontent marketingowy.

- Od lat podlegamy różnego rodzaju manipulacjom, które mają zachęcić nas, jako klientów, do dokonania odpowiedniego zakupu. Z biegiem czasu działania te stają się coraz bardziej precyzyjne. Nic dziwnego, bo najnowsze osiągnięcia wykorzystywane są także w marketingu. Czy to źle? A ile czasu ma klient na dokonanie wyboru, szczególnie teraz, gdy tak dużo jest różnych dóbr – komentuje Monika Dreger, psycholog Warszawskiej Grupy Psychologicznej.

Obraz czyli przekonujące treści na ekranie

Warto więc wytaczać „technologiczne działa”, bo jest o kogo walczyć. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Millward Brown, ponad 60 proc. klientów jest w stanie zmienić swoje decyzje zakupowe w punkcie sprzedaży w skutek oddziaływania spersonalizowanego kontentu marketingowego dystrybuowanego przez znaną już technologię digital signage, czyli atrakcyjnie prezentowane treści bądź obrazy (np. filmy reklamowe) na cyfrowych monitorach, co w rezultacie przyczynia się do wzrostu sprzedaży nawet do 20 procent.

- Ostatnie badania skuteczności technologii Digital Signage dla jednej z marek potwierdziły, że emitowanie treści lub obrazy (ew. filmy) prezentowane na monitorach w punktach sprzedaży jest bardzo skuteczne oddziaływanie na odbiorcę, który intensywnie analizuje przekazywane treści. – mówi Paweł Świć. - Rezultat przeprowadzonych badań mówi nam, czego klient danej marki potrzebuje i jak odbiera zmianę – dodaje ekspert i przewiduje, jak wyglądać będzie rozwój tej dziedziny. - Trendem na przyszłość będzie z pewnością automatyzacja wyświetlanego kontentu i pełna integracja z odbiorcą.

  • Człowiek_z_branży 2017-12-22 11:58:59
    Nie wydaję mi się, żeby Pan Paweł po pół roku pracy w branży był ekspertem, na którego się kreuje. Z ingormacji na linkedin można samemu wyciągnąć wnioski;). Jestem ciekaw jakie projekty wdrażał Pan Paweł i czym może się w swoim portfolio pochwalić.
  • xxx 2017-12-22 12:22:09
    No tak. Bardzo ciekawy ekspert.
  • Artmetic 2017-12-31 04:00:09
    Marketing sensoryczny i internetowy: artmetic.pl

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.