PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Odnowić centrum handlowe

  • Autor: Fabrice Paumelle
  • 21 paź 2014 10:52

Odnowić centrum handlowe

To, że centrum handlowe w danym momencie osiąga dobre wyniki nie oznacza, że tak będzie zawsze. Co więcej to właśnie moment, w którym centrum handlowe działa bardzo dobrze jest właściwym momentem, aby przygotować strategię rozwoju centrum handlowego, która obejmować może rekomercjalizację lub repozycjonowanie obiektu - tłumaczy w komentarzu Fabrice Paumelle, dyrektor Działu Powierzchni Handlowych, BNP Paribas Real Estate.

REKLAMA

Dlaczego ten moment jest najwłaściwszy? Ponieważ przygotowanie i wdrożenie właściwej strategii wymaga czasu, a z punktu widzenia właściciela centrum handlowego lepiej być przed konkurencją, a nie podążać za nią. W momencie, w którym centrum handlowe zaczyna mieć problemy może być już zbyt późno, aby przygotować terapię, która pozwoli na zachowanie wiodącej pozycji obiektu na rynku. W takim momencie właściwa terapia dla centrum handlowego będzie też zwykle dużo bardziej skomplikowana - będzie wymagać istotnej ingerencji w istniejący produkt (centrum handlowe), a nie tylko dopasowanie go do zmieniających się rynkowych trendów.

W Warszawie jesteśmy świadkami sytuacji, w której dobrze funkcjonujące centra handlowe o ustalonej reputacji na rynku przechodzą procesy rozbudowy, czy też renowacji oraz wprowadzają do swojej oferty nowe marki, które do tej pory nie były obecne na rynku. Te procesy rozbudowy, czy też renowacji zostały zaplanowane na kilka lat wstecz - w momencie, w którym obiekty były u szczytu popularności i realizowały założone przez właścicieli cele.

W tym kontekście nie mówimy tylko o największych centrach handlowych, ale także o obiektach typu convenience (lokalne, osiedlowe centra handlowe). Przyglądając się temu sektorowi powierzchni handlowych zauważymy, że w jego przypadku analiza przyszłych trendów obejmuje również analizę strategii biznesowych największych najemców powierzchni w podobnych nieruchomościach (supermarketów, sklepów typu DIY), które ewoluują.

Kiedy powinno się myśleć o wprowadzeniu istotnych zmian? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Rynek powierzchni handlowych oraz sam handel podlegają nieustannym zmianom, a więc uczestnicy rynku powinni zmieniać się wraz z nimi i dopasowywać do nowych warunków, i aby ustrzec się przed koniecznością wprowadzenia poważnej terapii - niezbędne są działania prewencyjne.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.